HTML

Honnan is tudhatnánk?

Jehova tanúiról, amilyennek megismertem a Szervezetet.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Jehova Tanúi - összhangban a Bibliával

2014.04.05. 20:44 Por Cicus

Jehova Tanúi büszkén hangoztatják, hogy az ő vallásuk teljesen összhangban van a Bibliával. Viszont aki ismeri a Bibliát is és Jehova Tanúi szervezetét is, az nem ért egyet ezzel az állítással. Néhány hónapja még én is közéjük tartoztam. Ám sajnos rá vagyok kényszerülve, hogy tanulmányozzam Jehova Tanúit. Vallás lévén pedig a Biblia is sokszor képbe kerül, ami azt eredményezte, hogy hol magamtól, hol volt Jehova Tanúinak köszönhetően, hol pedig maguk Jehova Tanúinak a rámutatásával találkoztam olyan Biblia versekkel, amik bizony igazolták, hogy Jehova Tanúi valóban összhangban vannak a Bibliával.

"Mert ők hamisan prófétálnak néktek az én nevemben: Nem küldöttem őket, azt mondja az Úr." Jer 29:9
Hányszor hallottam tanú családtagomtól, hogy: "melyik más vallás prédikál Isten nevében?". Na, talán emiatt az idézet miatt nem teszi más vallás.

"A gyülekezetekből kirekesztenek titeket; sőt jön idő, hogy aki öldököl titeket, mind azt hiszi, hogy isteni tiszteletet cselekszik." János 16:2
Más vallással nem vagyok kapcsolatban, ezért nem tudom máshol is alkalmaznak-e kirekesztéseket, de Jehova Tanúinál gyakori dolog. Ami pedig az idézet második felét illeti, azt hiszik Isten nevében cselekszenek, miközben "öldöklik" a népet. Az utcán, tömegközlekedési eszközön, orvosi váróban, a saját otthonunkban zaklatnak minket abban a hitben, hogy Isten igéjét hozzák el nekünk. Ha akarjuk, ha nem. Vagy például nálunk is a családban, Jehova Tanúja családtagom állandóan a kiadványok felolvasásával idegesít minket, ha kíváncsiak vagyunk rá, ha nem. Még akkor is, mikor mondja neki az ember, hogy nem kér belőle. Van a magyarban az a kifejezés, hogy gyilkol. Ezt nem csak akkor mondjuk, ha valaki valamilyen fegyverrel tör az életünkre, hanem olyankor is, ha valamit minden áron ránk akar erőltetni. Ezért is tartottam nagyon is találónak Jehova Tanúira ezt az idézetet.
Különben volt, aki korábban ezzel próbált nekem érvelni: "A mai ember úgy érzi hogy zaklatja a postás,a villany és a vízóraleolvasó,hogyan értékelné másképp egyéb hivatlan vendégek,mint a tanúk felbukkanását?" Nem tudom más hogy van vele, de nálunk a postás, a víz/villany/gázóra leolvasó stb. nem hívatlan vendég. Rájuk, társadalmunk részeiként, számít az ember, ők ezért kapnak pénzt, nekik ez a hivatalos munkájuk. Az, hogy valaki hisz valamiben és azt próbálja rámtukmálni úton-útfélen, de még az otthonomban is, teljesen más tészta. Szerintem.
Amúgy a napokban volt pont, hogy bekapcsoltam a TV-t, épp a Family Guy ment, úgyhogy az előzményeket nem tudom, de az első mondat, amit meghallottam, ez volt: "Ha nem érdekli az igazság, ne járjon a parkba!" Akkorát nevettem. Azt hittem a családfő Jehova Tanúja lett. Mert ugye Jehova Tanúi az igazságot hirdetik. Szerintük. Illetve egyik tanú családtagom is sokat járt prédikálni, többször mentek a helyi parkba, szóval emiatt gondoltam.

Szintén ide kapcsolódik a következő idézet: "Egyszersmind pedig dologkerülők lévén, megtanulják a házról-házra való járogatást; sőt nemcsak dologkerülők, hanem fecsegők is és más dolgába avatkozók, olyanokat szólván, amiket nem kellene." I. Tim 5:13
Aki jobban ismeri ezt a vallást, az tudja, hogy sokan hagyják ott az állásuk, mondván hogy több időt szánhassanak Jehova, többek között házról-házra járogatós szolgálatára. Van család, ahol az anyára hárul a pénzkereset, mert az apa "isteni szolgálatot" végez. Máshol a férj és a feleség is feladja munkáját, Jehovára bízva magukat 2-3 kisgyerek mellett. A gyülekezetekben, mint minden csoportosulásban, megy a klikkesedés, pletykálkodás, mindenki tud mindenkiről mindent. Illetve szívesen szólnak egymás, de természetesen a világiak dolgába is.

"Ő pedig monda: Meglássátok, hogy el ne hitessenek benneteket: mert sokan jőnek el az én nevemben, kik ezt mondják: Én vagyok; és: Az idő elközelgett; ne menjetek azért utánok." Luk 21:8
Jehova Tanúi jelen tanítása szerint Jézus, ha jól tudom 1914 óta, láthatatlanul uralkodik. Ami pedig az elközelgett időt illeti, többször is megjósolták Armageddon eljövetelét. Itthon is hányszor hallottam, hogy Armageddon a nyakunkon van. A végén már kínomban mondtam is, akkor lesz a nyakunkon, ha odaírjuk/tetováltatjuk. Arról nem is beszélve, hogy egyik alapítójuk, Charles Taze Russell írt egy könyvet, aminek a címe: Az idő elközelgett.

További Bibliai összhangot és érdekességet olvashattok ebben a bejegyzésben.

Persze lehet azzal védekezni, hogy jaj, ezeket az idézeteket nem kell szó szerint venni. Meg ezeket másokra kell érteni, nem a kor emberére. Sokszor észre vettem, hogy bár Jehova Tanúi előszeretettel "dobálóznak" Biblia idézetekkel, csak a pozitívakat vonatkoztatják magukra, a negatív részek mind a "világiakra" értendőek. Persze gondolom más vallásnál is hasonló a helyzet. Illetve attól függ, ha te érvelsz a Bibliából, akkor az idézett rész szövegkörnyezetét is egyből meg kell vizsgálni. Ha ők idéznek, akkor felejtsd el, hogy van szövegkörnyezet.
Minden esetre nekem eddigi tapasztalataim alapján ezekről az idézetekről azonnal Jehova Tanúi ugrottak be. Ahogy a következő közmondásokról is:

Egykor üllő volt, most kalapács. - Arab közmondás.
Jehova Tanúi szervezete gyakran él kiigazításokkal, helyesbítésekkel, új világosságokkal. Ami régen így volt, az ma már amúgy van.

Aki a húst nem ismeri, annak a csont is megteszi. - Jiddis közmondás.
Aki nem hajlandó utána járni, hogy vajon mennyire hitelesek az Őrtorony Biblia és Traktátus Társulat kiadványaiban leírtak, illetve milyen is valójában a szervezet, azzal sajnos bármit megetetnek "szellemi eledel" címen.

Belépted előtt kijuttodra gondolj. - Baskír közmondás.
Ezt javaslom mindenkinek, aki valamilyen vallási közösségbe tervezi belépni. Elsőre ártalmatlan dolognak, jó ötletnek tűnhet, elvégre Isten népéhez, istenfélő emberekhez kívánunk csatlakozni. A baj csak az, hogy nem mind arany, ami fénylik. Se szeri, se száma a különböző vallások áldozatainak.

Szólj hozzá!

Címkék: vallás óvatosság Biblia Jehova Tanúi

A bejegyzés trackback címe:

https://hitem.blog.hu/api/trackback/id/tr575948314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása