HTML

Honnan is tudhatnánk?

Jehova tanúiról, amilyennek megismertem a Szervezetet.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Jehova Tanúi vs. Biblia

2014.01.10. 03:48 Por Cicus

Jehova Tanúi nagyon szeretik a Bibliát. Persze csak míg valaki nem ellenük használja.
Nagyon szeretnek bibliai verseket környezetükből kiragadva használni. Persze ha valaki ellenük ragad ki verseket, olyankor már egyből azzal jönnek, hogy a szövegkörnyezetet is nézni kell. Meg persze, hogy azt nem úgy kell érteni. Az is érdekes, ahogy a dolgokat értelmezik a Bibliában. Van amit szó szerint kell venni, van amit nem és ki hinné? Naná, hogy ők döntik el, hogy melyiket kell szó szerint venni és melyiket nem. A te értelmezésed pedig amennyiben eltér az övékétől, akkor egyértelműen az öreg Patástól való.

Persze így van ez a többi vallásban is.

Minden esetre a napokban eszembe jutott néhány dolog, ami a Bibliában van és elég érdekes Jehova Tanúira nézve.
Sajnos nem írtam akkor össze őket, de most emlékezetből megpróbálom felidézni amennyit csak tudok. Később ha eszembe jut a többi, azokat is ide toldom majd, illetve aki tud még ilyeneket, az ne fogja vissza magát!

* * * * *

Egyszer olvastam egy cikket, amiben valaki tanácsot kért, hogyan szabadulhatna meg a tanúktól, mert nagy naivan beengedte őket a saját és élettársa életébe, most viszont áll a bál a tesók miatt. A legtöbb hozzászóló azon csodálkozott, hogy felnőtt emberek miért engednek vadidegeneket a házukba. Azt hiszem itt volt, hogy sokan elkezdtek tippeket adni, hogy mit kell tenni, ha hittérítők csengetnek be az ember otthonába, beszervezés céljából, vagy ahogy ők fogalmaznak, hogy megmentésben részesülhess. Sok mindenféle tipp volt felsorolva, kissé agresszívek is, ami egyébként érthető, hisz ki szereti, ha nem csak az utcán, de még a saját otthonában sem hagyják nyugton? Minden esetre olyan tippet nem láttam, ami nekem jutott eszembe.
Az én tanácsom: ha hittérítők csengetnek be hozzátok, ne legyetek velük gonoszak, hiszen sokan nincsenek tisztában vele, hogy kit is szolgálnak. Abban a hitben élnek, hogy ők a jó hírt prédikálják. Ahogy Jézus mondta: "Atyám! bocsásd meg nékik; mert nem tudják mit cselekesznek." Viszont túl kedvesnek sem szabad lenni. Sokakat ez tesz könnyű prédává...
Jehova Tanúit könnyű felismerni, ki vannak öltözve, a férfiak öltönyben-nyakkendőben, mintha valamiféle hivatalnokok vagy bankárok lennének, szeretnének ugye jó benyomást kelteni. Mindig van náluk kis traktátus, folyóirat (Őrtorony, Ébredjetek!), bár ezeket eleinte talán a táskájukban rejtegetik, míg úgy nem találják, hogy alkalmas célpontra leltek.
Akárhogy is, amint kiderül, hogy hittérítőkkel állunk szembe, kedvesen mosolyogva csak ennyit mondjunk: "Á! Már vártam Önöket!" Ezen lehet meglepődnek, szegények arra gondolhatnak, hogy biztosan rossz nyelvek pletykáltak neked róluk és ezért mondod ezt nekik. Ám Te így folytasd: "Benne van a Bibliában, hogy jönnek majd hamis tanítók." Azzal el is köszönhetsz és kész is, nem kell túl komplikálni a dolgokat.
Vagy néhányan kiírják a postaládájukra, kapujukra, hogy "Harapós kutya", "Szórólapot nem kérünk"... ugyan így ki lehet írni azt is, hogy "Hittérítők kíméljenek". Vagy csak annyit, hogy: "Máté 7:15" vagy "Máté 24:24" Úgy rémlik mintha lenne ezektől találóbb vers is a hamis tanítók eljövetelére, de most hirtelen ezeket leltem. (A képzett hittérítőkkel szemben én nem kenem-vágom annyira a Bibliában írtakat.)
Ha bosszúsabb hangulatban találnak benneteket, tehetitek ezt is: miután megtudtad, hogy a lelked jöttek megmenteni, tedd szét a kezeid, nézz az ég felé és mond: "Atyám! bocsásd meg nékik; mert nem tudják mit cselekesznek." (Luk 23:34) Azzal ajtó becsuk.
Illetve ha valakit nagyon rossz hangulatában lelnek, az idézheti Jézus ezen szavait: "Távozz tőlem, Sátán!" (Luk 4:8)

A hamis próféciák:
Jehova Tanúi közismertek arról, hogy várták a világ végét 1914-re, aztán talán '24-re? is, meg talán '35-re is, aztán mikor akkor sem jött el, várták 1975-re... a lényeg, hogy volt nem egy, nem két dátumozott világvége jóslatuk. Ami a mai napig nem következett be. A Biblia azt írja: "Ha a próféta az Úr nevében szól, és nem lesz meg, és nem teljesedik be a dolog: ez az a szó, amelyet nem az Úr szólott; elbizakodottságból mondotta azt a próféta; ne félj attól!" (V.Mózes 18:22) Illetve ezt is írja: "Arról a napról és óráról pedig senki semmit sem tud, sem az égben az angyalok, sem a Fiú, hanem csak az Atya." (Márk 13:32)

Jézus láthatatlanul uralkodik:
ilyet is hallottam Jehova Tanúitól, hogy Jézus láthatatlanul uralkodik most a Földön. Erről ez jut eszembe: "Ha pedig akkor ezt mondja néktek valaki: Ímé itt a Krisztus, vagy: Ímé amott, ne higyjétek." (Márk 13:21)

A világosság angyalai:
Jehova Tanúi saját vallásukat az egyetlen igaz vallásnak tartják, s kiadványaikban időről-időre új világossággal vakítják el a hívek szemeit. A Biblia azt írja: "Mert az ilyenek hamis apostolok, álnok munkások, akik a Krisztus apostolaivá változtatják át magukat. Nem is csoda; hisz maga a Sátán is átváltoztatja magát világosság angyalává." (II.Korinthus 11:13-14)

A rossz fa:
Bár az egyetlen igaz vallásnak, Isten egyedüli igaz szervezetének tartják magukat, a gyülekezetekben rengeteg visszatetsző dolgot tapasztalni (erről később bővebben is szándékozom írni). A Biblia szerint: "Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt." (Máté 7:15-20)

A kiadványokról:
Jehova Tanúi bár sok Biblia verset idéznek, valójában nem a Bibliát olvassák, hanem különféle, a szervezettől jövő kiadványokat, folyóiratokat, könyveket. Állítólag azért, hogy megérthessék a Bibliát. Szerintük a kiadványok nélkül nem lehet megérteni a Bibliát. Erről nekem Jézus szavai jutnak eszembe, egyrészt: "Hogy van, hogy nincsen hitetek?" (Márk 4:40) Másrészt: "Kérjetek és adatik néktek; keressetek és találtok; zörgessetek és megnyittatik néktek. Mert aki kér, mind kap; és aki keres, talál; és a zörgetőnek megnyittatik." (Máté 7:7-8)
Talán tévedek, de szerintem ha valaki valóban, teljes szívvel-lélekkel hisz Istenben, Jézusban, meg ebben az egészben, ami a Bibliában írva van, akkor ha kéri Istent, Jézust, a biztonság kedvéért mindkettőt, akkor az meg fogja érteni a Bibliát holmi emberi szervezet kiadványai nélkül is.

A szervezet:
Én azt vettem észre, hogy "Isten eme egyetlen igaz földi szervezete" Jézus helyére pályázik. Hiszen állításuk szerint csak a kiadványaik által lehet megérteni a Bibliát, szerintük csak akkor vagyunk jó helyen, ha csatlakozunk a szervezethez és persze ez az egyetlen igaz vallás... Pedig a Bibliában az van: "Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam." (János 14:6)

A Biblia:
Úgy emlékszem akkoriban már nem jártam Jehova Tanúi közé, a családom azonban igen, mikor hallottam, hogy van új Bibliánk. Nem néztem meg, nem érdekelt különösebben. Nagyon régen volt, ezért nem tudom, hogy már az is egy JT által kiadott Biblia volt, vagy az még nem, de nagyon megdöbbentem néhány hónapja, mikor rájöttem, hogy amit a családom használ Biblia, az nem is az a Biblia, amit én ismerek. Ez egy olyan Biblia, amit Jehova Tanúi adtak ki, saját szájízüknek megfelelően. Más a nyelvezete, mások a mondatok, máshogy van néhány dolog fordítva, ami nem lenne akkora tragédia, viszont vannak beletoldva olyan dolgok is, amik az eddigi Bibliákban nincsenek... Pedig a Biblia azt írja: "Bizonyságot teszek pedig mindenkinek, aki e könyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra; És ha valaki elvesz e prófétálás könyvének beszédeiből, az Isten annak részét eltörli az élet könyvéből, és a szent városból, és azokból, amik e könyvben megírattak." (Jelenések 22:18-19) Szóval nem kéne sem elvenni, sem hozzátenni dolgokat. Nem értem honnan szedték, hogy azok, amik szerintük ott kellene legyenek, régen is ott voltak. Meg miért gondolják, hogy azt, amit tegyük fel anno valaki elvett a Bibliából, azt nekik kell visszailleszteni. Isten azzal van, hogy "Enyém a bosszúállás és megfizetés" (V.Mózes 32:35), szóval nem hiszem, hogy holmi emberi szervezet tisztje toldozni-foldozni a Szent Írást...
Amúgy most véletlenül vettem észre ezt a különbséget (talán Isten akarta?) a Károli fordítás: "A mi Urunk Jézus Krisztusnak kegyelme legyen mindnyájan ti veletek. Ámen." és Jehova Tanúinak az Új Világ Fordítása: "Az Úr Jézus Krisztus ki nem érdemelt kedvessége legyen a szentekkel!" között. Jelenések 22:21. Mindnyájan ti veletek --><-- a szentekkel. Nem azért, de a kettő jelentése nem ugyan az, sőt, még csak nem is hasonló. Mivel csak angolul értek, gyorsan leellenőriztem úgy ezt az utolsó mondatát a Bibliának. 3:2 arányban ez a verzió nyert: "The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen." With you all, azaz mindnyájatokkal. Amúgy az is érdekes, hogy hol volt Amen a végén, hol nem... érdekes könyv amúgy ez a Biblia. Már-már azt kell mondjam, ördögi...

Kiigazítások:
Ezt imádom! Jehova Tanúi ahelyett, hogy beismernék, hogy akarva/akaratlan hazudtak/tévedtek, azt mondják "kiigazításokat kell tenniük"  korábbi állításaikkal kapcsolatban. Ez olyan, mint a GPS-ben az újratervezés. Az a vicces, hogy ők tehetnek ilyen ún. kiigazításokat saját téves tanaikkal kapcsolatban, ám más vallás esetében ilyenkor már hamis tanításokról beszélnek. Vicces különben, tényleg érdemes jól megfigyelni miféle szavakat/kifejezéseket használnak magukkal és milyeneket más vallásokkal szemben.
Akárhogy is, tény, hogy jó néhány ilyen ún. kiigazítást kellett már eszközölniük és kell is majd még bőven. Ami azért elég érdekes Jehova egyetlen, igaz földi szervezetétől. Ezek szerint néha megvicceli őket Jehova, vagy direkt fals infókat ad nekik? Nos, a Biblia szerint "aki a kevesen hamis, a sokon is hamis az." (Lukács 16:10) Nehéz bizalmat szavaznom egy olyan szervezetnek, aki folyton kiigazításokkal hozakodik elő.

Kiközösítés:
Aki nem hallott még Jehova Tanúiról, az nem tudhatja mivel jár az onnan való kiközösítés. Ha kiközösítenek, tegyük fel, mert olyan dolgokra kérdeztél rá, ami lerántaná a szervezetről a leplet, az azzal jár, hogy a szervezetben maradt barátaiddal, családtagjaiddal nem lehet többé kapcsolatod. Nem beszélhetnek veled, de még csak nem is köszönhetnek. A Biblia azt írja a szeretetről: "nem gerjed haragra, nem rójja fel a gonoszt," (I.Korinthus 13:5). Hogy van akkor, hogy nem beszélhetsz a kiközösítettekkel, azokkal, akik ott hagyják a szervezetet, vagy olyanokkal, akik a szervezet ellen tanúskodnak? Természetesen úgy, hogy nem szeretnék, ha lelepleződnének. Nem az olyanokkal van a bajuk, akik paráznaság bűnébe esnek, sőt! Hanem az olyanoktól védik a szervezetet ily módon, akik észre veszik, hogy valami nem igazán stimmel itt. Az ilyen észrevételek és gazdáik pedig nagyon nem kívánatosak a szervezet szemében.
Persze lehetne azzal érvelni, hogy "de hisz el kell különíteni a romlott dolgokat a romlatlanoktól", teljesen logikus. Viszont ki dönti el, hogy ki a romlott és ki a romlatlan? A Bibliában ott van: "Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek." (Máté 7:1) Illetve mint már említettem Isten azt mondja, hogy Övé a bosszúállás. Na meg, Jézus is azt mondta: "Aki közületek nem bűnös, az vesse rá először a követ." (János 8:7)

Na, végül sokkal több jutott eszembe, mint hittem, sőt, új dolgokra is ráleltem itt menet közben, de biztos vannak még ilyen érdekességek, ezeket később toldom, illetve mint mondtam, szívesen fogadok hasonló javaslatokat!

8 komment

Címkék: Biblia Jehova Tanúi Idézetek

A bejegyzés trackback címe:

https://hitem.blog.hu/api/trackback/id/tr155749653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2014.01.15. 15:16:03

"Jehova Tanúi közismertek arról, hogy várták a világ végét 1914-re, aztán talán '24-re? is, meg talán '35-re is, aztán mikor akkor sem jött el, várták 1975-re... "- Azt írod magadról, testközelből ismered a Tanúkat. Akkor nem értem miért írsz pontatlan dolgokat? 1925-re várták Armageddont, 1935-tel kapcsolatban azt tanították, hogy befejeződött az égi elhívás. Mára ezt is megváltoztatták, mert jelenleg több mint 13 ezren fogyasztanak az emlékjegyekből, és könnyebb volt ezzel magyarázni.
Ne haragudj, hogy ezt írom, de jobban odafigyelhetnél ezekre a dolgokra, mert hiteltelen leszel.
" Milyen módszerekkel próbálják elérni a céljukat a hitehagyottak? Gyakran elferdítik a tényeket, féligazságokat és nyílt hazugságokat mondanak. Jézus tudta, hogy a követőit be fogják csapni olyanok, akik „minden gonosz hazugságot mondanak” ellenük (Máté 5:11, Károli-fordítás). Ezek a rosszindulatú ellenfelek azzal a szándékkal állítanak valótlanságot, hogy megtévesszenek másokat"-wt 2004 2/1 16. oldal 8. bek.- Ha pontatlan az információd, ezzel a Tanút aki a blogodra keveredett pontosan visszaűzöd a szervezetbe azzal a meggyőződéssel, hogy a Társulatnak ebben is igaza volt.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2014.01.16. 09:58:21

Szia!
Bocsi, hogy megint írok. Nem kötözködni akarok.
Írod, hogy észre vetted a Jel 22:21-ben a fordítási különbséget. Ha javasolhatom használd ezt: www.ujszov.hu/- Nem baj, ha nem tudsz görögül, mert minden szónak utána nézhetsz benne. Még annak is, hogy az adott szó melyik töredékben van benne. Ez a Hort és Westcott-féle alapszöveg, és a Társulat ezt vette alapul. Ennél a szónál jelzi is, hogy a GNT27-ben másik szavat használ. Persze a "szentekkel" kifejezés közelebb áll a Társulat teológiájához, nem hiába választották ezt.
Nem szerencsés más fordítással összehasonlítani az Új világ fordítást, jobb ha a görög szöveget használod.
:)

Por Cicus 2014.01.16. 22:57:54

@nicku: Szia! Nem vettem kötözködésnek, sőt, örülök, hogy felhívtad a figyelmem erre a "testközeli" dologra! Én úgy értettem, hogy kiskoromtól van Jehova Tanúival kapcsolatom, néhány évig gyülekezetbe is jártam, de miután abba hagytam, továbbra is kapcsolatban maradtam velük a családom miatt, akik továbbra is jártak. Erről bővebben is akarok majd írni, csak olyan döcögős, lassúság vagyok... Viszont ezt tényleg jó, hogy megemlítetted, ezzel kapcsolatban is írok akkor majd hosszabban. A lényeg, hogy én az emberi, lelki oldalát boncolgatnám majd itt a szervezetnek/tanúknak, az adatok, kutatás nagyon nem az én területem. Ezért is nem vagyok teljesen tudatában dátumoknak, adatoknak. A lényeg azon akart lenni, hogy többször is akarva/akaratlan, de valótlan időpontokat jósoltak meg. De értem és tudom is mit mondasz. Viszont úgy vagyok vele, hogy bármit tesz az ember, azt a másik, ha nagyon akarja, úgyis kimagyarázza. Szóval akármennyire pontos adatokkal szolgálnék, az aduász még mindig ott lenne: biztosan Sátán beszél belőlem... :s

Az ujszov-es link 404-et írt, de kikerestem és wow. :D Erről nem is tudtam. Igaz nem vagyok akkora "Biblia bubus" (erről is írok majd... valamikor), de lehet egyszer jól jön még. Köszi! :)

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2014.01.22. 08:00:38

Bocsánat a hibás linkért, remélem most jó lesz:biblia.jezusert.com/
:)

Por Cicus 2014.01.22. 22:35:15

@nicku: Az ujszov-eset múltkor megleltem ügyesen, viszont a bibliajézusért-et múltkor nem linkelted, na azt se ismertem még. Fú, itt aztán van választék. :D Köszi! :)

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2014.01.23. 07:14:34

@Por Cicus: Azért küldtem el ezt is, mert látom csak a Károliból idézel. Azon az oldalon, amit küldtem, több magyar fordítás is van, válogathatsz közülük, összetudod hasonlítani a görög szöveggel is, hogy lásd melyik vers van úgy visszaadva, mint a görögben. A bibliajézusért oldalon van görög is, de én se tudom használni, mert nem beszélem a nyelvet. Viszont ha a kettőt párhuzamosan használja az ember, még az olyan is megértheti, mint én vagy te.
További szép napot!
:)

KMZ_hyperion 2014.06.27. 18:14:46

"Ha bosszúsabb hangulatban találnak benneteket, tehetitek ezt is: miután megtudtad, hogy a lelked jöttek megmenteni, tedd szét a kezeid, nézz az ég felé és mond: "Atyám! bocsásd meg nékik; mert nem tudják mit cselekesznek." (Luk 23:34) Azzal ajtó becsuk.
Illetve ha valakit nagyon rossz hangulatában lelnek, az idézheti Jézus ezen szavait: "Távozz tőlem, Sátán!" (Luk 4:8)"

Heheh. Lájk!
süti beállítások módosítása