HTML

Honnan is tudhatnánk?

Jehova tanúiról, amilyennek megismertem a Szervezetet.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Választások

2015.01.16. 19:35 Por Cicus

Nem tegnap voltak, de ugye minden csak nézőpont kérdése. :)

Ezt a bejegyzést, ahogy az előzőben már említettem, még a választások idején kezdtem el, de nem fejeztem be, aztán ahogy telt, múlt az idő, úgy gondoltam majd törlöm, hiszen úgysem aktuális már. Tegnap viszont újraolvastam és meggondoltam magam. Bár már lezajlottak a választások, valójában a választás témája mindenkor aktuális, úgyhogy most kiegészítve, befejezve néhány gondolat a politikáról, a vallásról, a választásokról.

*

Az elmúlt hetek a választásokról szóltak. A különböző pártok mindent megtettek annak érdekében, hogy elnyerjék választóik szívét és azzal együtt oly becses szavazatát. Miniszterelnökünk engem két ízben is felhívott telefonon, igaz csak előre felvett hanganyag személyében. A postaláda napi szinten telve volt választási propagandával. Egyik jobban ígérte a fűt meg a fát, mint a másik. Felsorolták miért lesz nekem jobb, ha őket választom. Már-már földi paradicsomot ígértek, csak válasszam őket!

A vége fele a legnépszerűbb videómegosztó oldalon 2-3 videónként jött a reklám, sulykolták belém, nehogy elfelejtsem, hogy szerintük kire is kellene szavaznom, természetesen csakis a saját érdekemben.
Mikor személyesen csengettek be a házról házra prédikáló (önkéntes?) küldöttek, hogy rávegyenek, ugyan válasszam már az ő jelöltjüket, mert akkor ez lesz, meg az lesz, csupa szép és jó dolog, már tudtam, hogy a "végidőket éljük". A küldött pont olyan erőszakos, rámenős volt, mint Jehova Tanúi. Nem akart tágítani, míg rá nem vesz, hogy az ő képviselőjét válasszam.

Láttam én már karón varjút, ezért amilyen gyorsan csak tudtam (ami mint említettem nem volt könnyű, hisz a hitének és kiképzésének hála a hölgy kis híján lerázhatatlan volt), megszabadultam terhes társaságától.
De nagyon elgondolkodtatott, hogy valóban, milyen erős párhuzam is van a politika, illetve a politikus kopogtató emberei és a vallás, na meg Jehova tanúi kopogtató emberei között...

Egy éve írtam arról, hogy mi döbbentett meg engem kiskoromban annak kapcsán, mikor azt hallottam valakitől, hogy ki nem állja a politikát és a vallást. Akit érdekel, már csak az előbb említett erős párhuzam bővebb kifejtése miatt is, ebben a bejegyzésben: Ugye nem szeretnéd, olvashatjátok. Illetve szintén egy éve írtam a politikusok, maffiózók és Jehova tanúi megjelenése közötti hasonlóságról, amit az érdekelődők itt olvashatnak: Öltöny, nyakkendő.

1 komment

Címkék: politika vallás öltözködés Jehova Tanúi behálózás

A bejegyzés trackback címe:

https://hitem.blog.hu/api/trackback/id/tr346811123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.01.18. 13:11:05

Jó az észrevételed, a vallás, a politika és a kereskedelem kéz a kézben járnak. Ugyanazokat a befolyásolási eszközöket alkalmazzák. Erről írt könyvet Robert B. Cialdini is a Hatás című könyvében. Ajánlom mindenkinek az elolvasását. moly.hu/konyvek/robert-b-cialdini-hatas-a-befolyasolas-pszichologiaja
Itt pedig egy cikk amit én írtam összefoglaló gyanánt a könyvéről, illetve arról hogyan lehet egy szülőt arra is rávenni, hogy tagadja meg a gyerekét is, ha az nem akarja a szülei vallását követni :kharapisztisz.blog.hu/2014/11/17/a_befolyasolas_pszichologiaja
süti beállítások módosítása