HTML

Honnan is tudhatnánk?

Jehova tanúiról, amilyennek megismertem a Szervezetet.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Öltöny-nyakkendő

2014.01.12. 23:17 Por Cicus

A napokban gondolkodtam el sokadszorra azon, hogy miért kötelező Jehova Tanúinak kiöltözve gyülekezetbe járni, illetve úgy prédikálni. Meglehet csupán azért fura ez nekem, mert nem csak, hogy nem vagyok divatbolond, de az igazat megvallva soha nem is igazán érdekelt mi van rajtam, amíg az szép tiszta.

Ma viszont eszembe jutott egy érdekes dolog!
A történelem során, kik voltak azok, akik öltönyt és nyakkendőt viseltek? Kik voltak mindig így kiöltözve?

Na jó, igazából elég sok mindenki. Mindenki, aki jó benyomást akar kelteni, hivatalos tisztet tölt be, el akar sózni valamit, stb.
Mindenesetre talán arról jutott eszembe, hogy A szervezet így, A szervezet úgy... Sokszor hallom itthon, hogy "A szervezet". "Jehova egyedüli igaz/földi szervezete". Annyit hallottam már, hogy "A szervezet", hogy már tele a hócipőm vele. Ennek ellenére még csak most esett le, hogy valóban... A szervezet! Persze, hogy szervezet. Hát ez egy bűnszervezet!

Sosem voltam igazán oda a gengszter filmekért, ennek ellenére láttam már néhányat. (Na, látjátok már hova akarok kilyukadni?) Mégis csak most ért el a tudatomig, hogy a gengszter filmekben az alvilági alakok mindig öltönyben, nyakkendőben virítanak. Ott van például Don Vito Corleone, ismertebb nevén a Keresztapa, Tony Montana, azaz a Sebhelyesarcú, Al Capone, vagy a Gengszter (Hoodlum) c. filmben a harlemi "Bumpy" Johnson, illetve Angelo Provolone az Oscar c. maffiás vígjátékból...


Sosem voltam oda a politikáért sem. Nos, a napokban ezt találtam a "falamon":

1604572_623295127744533_1882831035_n.jpg

A legnagyobb bűnözők nyakkendőt viselnek, nem tetoválásokat.

Próbáltam itthon puhatolózni, a nagyon remélem, hogy már nem sokáig Jehova Tanúja családtagomtól, hogy miért kell ez a hajcihő az öltözékkel? Megértem, hogy nem illő, más vallásokban sem illő, kibuggyanó keblekkel, combot szinte teljes mivoltában leleplező miniszoknyákban, vagy retkes-mocskos-szakadt gúnyában megjelenni Jehova házában, illetve ilyen és ezekhez hasonló öltözékben hirdetni az Ő igéjét. De miért nem elég, ha rendes, tiszta ruhában jelenik meg az ember az összejövetelek és prédikációk alkalmával? Azt a választ kaptam, hogy erről ismerni fel Jehova Tanúit, illetve így tisztelegnek Jehova előtt.
Nem azért, de nekem egyik öltönyös ember nem különbözik a másiktól. Tudom, hogy tuti rám akar sózni valamit. Biztos valami biztosítási ügynök és csak a pénzemre fáj a foga. Vagy most már a fentiek alapján az is fel fog bennem merülni, hogy magával a maffiával állok szembe. Arról nem is beszélve, hogy a politikusok, hivatalnokok, ügynökök is mind öltönyben, nyakkendőben vannak, szóval akkor most miben is különböznek külsőre a Tanúk? Ami pedig a Jehova előtti tisztelgést illeti, nem hiszem, hogy őt a külsőségek meghatják. Az utolsó ilyen talán Ádám és Éva idején esett meg, bár az egy megjátszott meglepetés volt Isten részéről, már ha abból indulunk ki, hogy ő mindent tudó, mindenható lény...

De komolyan, teljesen mindegy, hogy az ember hogy öltözik, ha a szíve és az elméje helytelen dolgokkal van tele. Persze embereket becsaphat az öltözködésével, de Istent nem lehet ilyenekkel megvezetni.
Elvileg...
Azt hiszem az eddig már több bejegyzésben idézett Máté 7:15 is pont erre figyelmeztet minket: "Őrizkedjetek pedig a hamis prófétáktól, akik juhoknak ruhájában jőnek hozzátok, de belől ragadozó farkasok."

Amúgy belegondolva, emlékezetem szerint a kiadványokban szereplő illusztrációkon, ahol elvileg a földi paradicsomban vannak ábrázolva az emberek, ott hétköznapi ruhákban vannak. Ott már nem kell Jehovának megadni a tiszteletet?

* * * * *

A végére még egy érdekesség, ami a napokban jutott eszembe; hogy mi jut az ember eszébe ha a nyugatra és mi, ha a keletre gondol? Lehet mondani, hogy sztereotípia, de ugye nem zörög a haraszt...
Szóval keletről általában mindenkinek a keleti bölcsesség jut eszébe, mint kifejezés. Nyugatról viszont szinte mindenki azt mondja, hogy onnan jön minden szenny. Amerikából. Az idióta amerikai filmek, a gyors kaják, az igénytelen popzenék, a gettó hangulat... és csodák csodája, Jehova Tanúi vallása is...

Ennek fényében had zárjam soraim egy klippel, ami most hirtelen beugrott Amerikáról. A keményebb zenéért nem vagyok annyira oda és biztos vagyok benne, hogy egy vallásos ember ha egy ilyen zenét hall, biztos benne, hogy maga az öreg patás, a Sátán énekel füleibe. De jobb, ha észben tartjátok, hogy nem mind arany, ami fénylik. Nem minden Sátántól jön, csak azért, mert nem szépen kiöltözött, mosolygós emberek duruzsolják lágy hangon a füledbe... ;)

(Németül vagy angolul tudók előnyben, de azért a képek is sokat elárulnak. Valóban annyira csodás minden, ami Amerikából jön?)

13 komment

Címkék: öltözködés Amerika Jehova Tanúi

A bejegyzés trackback címe:

https://hitem.blog.hu/api/trackback/id/tr805755213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l.gabi 2014.03.13. 07:49:50

Van egy olyan vagyonos, befolyásos réteg, ahol az öltöny-nyakkendő a lúzerség jele. Annak a jele, ha az ember fel akar jutni az elitbe, csak nem sikerül neki. Ha fiú lennék, soha nem kötnék nyakkendőt :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.03.13. 07:51:45

@l.gabi: :) hát én se vagyok hajlandó többé "kiöltözni"

f i n i t o (törölt) 2014.03.13. 20:16:19

@l.gabi: Ezek szerintem már vagyonos és befolyásos vagy :)

f i n i t o (törölt) 2014.03.13. 20:17:22

@sefatias: Túl gazdag vagy ahhoz hogy kiöltöz :D

f i n i t o (törölt) 2014.03.13. 20:20:49

@sefatias: imádkozz többet és lesz hitted :)

f i n i t o (törölt) 2014.03.14. 11:01:27

@l.gabi: :) igen, ilyen szemszögből is lehet értelmezni a kommented ...

én ha nő lennék sosem hordanék a jt-nál preferált bő-buggyos talpig érő szoknyát, a hozzáillő blúzzal, és az elvárt igénytelen frizurával

na jó, kicsik sarkítottam, de a 2010-es kongresszuson bemutatták, milyen a szerény, illendő öltözet a tvnők részére ...

na azután tuti egy férfi sem fordul meg :D

öltöny-nyakkendő-elit

nem igazán értem mire gondolsz, pedig európai szinten komoly kapcsolataim vannak, az üzleti élet formális találkozóin elvárás

az informális természetesen más

vagy steve jobs félék? vagy ez az usára vonatkozott a megjegyzésed, vagy az olajsejkekre, akik nem öltönyösök?

mivel nem vagyok és vélhetően nem is leszek a szóban forgó elit tagja, ezért kérdezem

l.gabi 2014.03.15. 17:52:06

@undercover: Nem akarok olyat írni, ami félreviszi a beszélgetést, privátban szívesen leírom.
Röviden az a lényeg, hogy két "divat" van.
Az egyik követői azok, akik kapnak egy íróasztalt, egy névtáblát, hozzá valamilyen címet és beosztottakat, majd és azzal igazolják a felsőbbrendűségüket, hogy megpróbálnak "üzletiesen" öltözködni. Őket utánozzák azok, akik szeretnének velük egyenértékűek lenni vagy a helyükre kerülni, meg ilyesmi. Ők mind-mind alkalmazottak. Ezt nem magyar viszonylatra írom, mert otthon már vagyonosnak érzi magát az is, akinek van pár feles milliója vagy megörököl pár ingatlant.
Aztán van az a réteg, akinek vagyona van és a cégnek a tulajdonosa (ő adja a címet, az íróasztalt, stb.).
Ez utóbbiról nehezen találsz olyan képet, ahol pedáns öltöny-nyakkendő van rajtuk.
Ha kell, írok neveket is, hogy egyértelműbb legyen :)

l.gabi 2014.03.15. 17:53:41

az első sorokba írtam egy felesleges "majd"-ot

A "Ők mind-mind alkalmazottak" alatt arra is gondolok, aki utánoz, meg arra is, akit utánoznak

l.gabi 2014.03.15. 17:55:51

És ebből következik, hogy nem tekintem üzletembernek azt, aki csak vezeti a céget. Az csak "személyzet" - ahogy egyébként én is az vagyok.

f i n i t o (törölt) 2014.03.15. 19:03:41

@l.gabi: írj privátban, úgyse beszéltünk még :) ismerek milliárdosokat, cég tulajdonosokat személyesen, kicsit másként látom a dolgot az "üzletember"-rel kapcsolatban, de ugyanakkor azt is értem, amit a 'csak személyzetről írsz' ... na majd meglátjuk mire jutunk
süti beállítások módosítása