HTML

Honnan is tudhatnánk?

Jehova tanúiról, amilyennek megismertem a Szervezetet.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Szellemi eledel

2014.01.24. 08:35 Por Cicus

Olyan szép ez a kifejezés. Életemben először ezt Jehova Tanúitól hallottam. Akkor még nem gondolkodtam el rajta, csak rendkívül tetszett. Olyan jó hangzású, ráadásul nagyon szeretek enni. Olvasni már kevésbé, de az, hogy szellemi eledelt vegyek magamhoz, akkor is nagyon kellemesen cseng.

Jehova Tanúinál (mint mindenhol, ahol el akarnak sózni valamit), rengeteg ilyen szépen hangzó kifejezés, mondat van. Egyszer olvastam, emlékezetem szerint a http://jehovatanui.blog.hu/-n, hogy nekik is, mint mindenféle szervezetnek, csoportosulásnak, megvan a maguk "tolvajnyelve". Ezen nagyon jót nevettem, mert tényleg így van, nekem meg előtte fel se tűnt. Legalábbis nem ilyen formán. Tényleg mint valami bűn szervezet.

Na de igazából ez nem meglepő, minden csoportnak megvan a maga sajátos jellemvonása, ami alapján megkülönböztetjük őket a többi csoporttól. Külsőleg már írtam Jehova Tanúiról az Öltöny-nyakkendő bejegyzésemben, amivel kapcsolatban most még eszembe jutott egy film részlet.
Nem tudom ki látta az Ébredj velünk (Morning glory) c. filmet. Én csak hellyel-közzel. Hiába kedvelem a főszereplőket, ez a film nem az én világom, nem kötött le. Viszont volt benne egy rész, amin dőltem a nevetéstől. Harrison Ford ki volt bukva azon, hogy hogy reklámozzák őt? Vagy, hogy hogy reklámozza ő a reggeli műsort? A lényeg, hogy felvettek vele egy jelenetet és ki volt akadva, hogy mégis mit csinál ő abban a jelentben? A jelenet úgy nézett ki, hogy H. F. felszaladt egy lépcsőn egy aktatáskával, munkájából adódóan öltönyben, nyakkendőben. Na most ezen füstölgött, hogy mit jelképez ez a jelent? Ilyeneket mondott: "Mi van abban az aktatáskában? Valami fontos iratok? Vagy az ebédem? Na és hova megyek? Futok a semmibe! Mint egy idióta!" (Bár úgy rémlik a magyar szinkronban úgy volt: Futok a fény felé, mint egy idióta. A semmibe szó az angol filmfeliratban van, onnan próbáltam minél pontosabban idézni.)
Ez a jelenet azóta is úgy bennem van. :D Akinek van/volt valamilyen kapcsolata Jehova Tanúival, az szerintem érti miért találom ezt a jelenetet az adottnál is viccesebbnek. Szegény Tanúk jutottak eszembe, ahogy ők is futnak, sietnek, gyűjtik ugye a lelkeket, na meg az órákat, viszik a kis táskájukat, amiben ott a szellemi táplálék és akárhogy is nézem, futnak a semmibe...
Persze ez most egyeseknek csúfolódásnak tűnhet, mások viszont ha magukba néznek, sőt lehet már maguk is érezték ugyan ezt, úgy gondolhatják, azért van benne némi igazság.

De visszatérve a szellemi eledelre, nekem ez is olyan ellenszenves Jehova Tanúinál. Az a rengeteg-rengeteg kiadvány! Amellett, hogy gyülekezetbe, összejövetelekre kell járni hetente több alkalommal, prédikálni kell járni "alkalmas és alkalmatlan időben", kongresszusra kell utazni, gyakran akár több száz km-t is, ráadásul élni is kell, családot ellátni, dolgozni... szóval rengeteg tennivalója van egy igaz Tanúnak, de emellett még a kiadványokat is bújja. A Bibliára meg nem marad idejük. Istenről nem is beszélve.

Persze a kiadványok mind csakis Bibliai alapokon nyugszanak. Elvileg legalábbis. Mármint elmondásuk alapján. A lényeg, hogy tök felesleges neked a Bibliával vesződni, illetve ha mégis van erre ingerenciád, akkor azért az Őrtorony által kiadott Bibliát olvasd már legyél olyan nagyon kedves. Ez is olyan érdekes. Saját kiadású Bibliájuk van, saját szavakkal, saját nyelvezettel, saját betoldásokkal... Én sok éve hallottam családtól, hogy hoztak haza új Bibliát. Nem néztem meg milyen, és csak most, nem is olyan rég jöttem rá, hogy évekig nem is tudtam, hogy az a Biblia, amit a családom használ, az nem is az, amire én gondoltam. Azt hittem úgy új Biblia, hogy friss kiadás, új könyv, szép új borítóval, friss lapokkal. Mert a mi Bibliáink mind régi, ütött-kopott Bibliák. Nekem jók voltak úgy is, csak mondom biztos menni akarnak majd prédikálni és jó benyomást akarnak kelteni egy szép kinézetű Bibliával.
A fenéket. Úgy volt új, hogy ezt az Őrtorony Társulat adta ki. Ha tudtam volna...

A Bibliáról amúgy majd szeretnék egy külön bejegyzést, szóval most nem ragozom tovább, a lényeg, hogy nem elég a rengeteg kiadvány az Őrtorony részéről, még saját Bibliát is nyomtak.

Szeretik ezt a példát, hogy szellemi eledel. Szellemi eledelt tálalnak a híveknek. Tényleg nagyon jól hangzik. De csak addig, amíg az ember el nem kezd gondolkodni.
Miféle táplálék is ez? Mégis ki főzte? Megbízhatok benne? Egy képzett szakács készítette vagy holmi sarlatán kotyvasztotta össze? Igazán finom, de lehetséges, hogy pont ezért egyáltalán nem egészséges? Lehet észre sem vettem és junk food-dal (szemét étel) etetnek?

Amennyire tudom, Jehova Tanúi nem szeretnék megnevezni a "szakácsaik". Mondván nem az ő érdemük eme szellemi táplálék, hanem Jehováé. Övé legyen a dicsőség, úgyhogy ők még csak meg sem szeretnék nevezni magukat. Lehet így is nézni. De lehet úgy is, hogy ki tudja kik ezek, milyen képesítésük van és akkor ezek osztják az eszet? Ha jól emlékszem, a http://jehovatanui.blog.hu/-n van is ezzel kapcsolatban talán nem is egy cikk. Bár próbálják megőrizni anonimitásuk a, és itt most nem emlékszem pontosan, hogy csak a fordítók, vagy azok is, akik a különböző kiadványokat szerzik, a lényeg, hogy szivárogtak ki dolgok. Amiknek hitelességét ellenőrizze ki-ki maga. Minden esetre nem teljesen szakképzett emberek vesznek részt a szellemi munka gyártásában. Ami persze nem lenne baj, elvégre attól, hogy valakinek papírja van xy képesítésről, még nem jelenti azt, hogy akkora ász is benne. Illetve attól, hogy valakinek nincs papírja, tudása még lehet. Ám azért egy szervezet esetében, ahol azért mégis csak az emberek lelke a tét, nem mindegy mit és hogyan fordítanak. Rajtuk azért van felelősség. Nekik jól kellene csinálniuk. Ami azért is vicces még, mert családomból volt, aki járt önkéntes, tehát teljesen készpénzes fizetségtől mentesen dolgozni. Királyságterem építésekre. Egyszer szóba került köztünk, hogy vajon mennyire jók a szakmájukban azok, akik a kiadványokat adják ki. Mondtam, hogy elvileg nem akkora szakemberek, tehát nem megbízhatóak. Szegény családtagom természetesen próbált érvelni, hogy hát őket Jehova vezeti, meg meg van írva a Bibliában... Értem. Ezek után megkérdeztem tőle, hogy az építkezéseken ő mit szokott csinálni? Nincs szakmája. Mondta, hogy hurcolkodik, fizikai munkát végez. Kérdeztem, hogy na és a víz-, villany-, fűtésszerelés, tervrajz készítés, kire marad? Természetesen a szakemberekre, mondta. Erre megkérdeztem, hogy miért? Miért nem csinálhatja akárki, vagy olyan, aki konyít hozzá? Csak nem dőlne össze a Királyságterem, elvégre ez Jehova dicsőítésére fog szolgálni. Jehova őket is biztosan vezetné úgy, ahogy a kiadványok íróit is...
Erre természetesen nem tudott mit mondani.

Szóval mindenképp elgondolkodtató, hogy kik készíthetik vajon ezeket a nagyon jól kinéző, nagyon jól hangzó kifejezésekkel, mondatokkal megtűzdelt szellemi eledeleket. Na meg attól, hogy valami látszólag jó, még nem jelenti azt, hogy valóban az is.

Ha azt mondom junk food, aki ismeri ezt a kifejezést, annak egyből a Meki vagy a Burger King ugrik be elsőre. Mindenki tudja, hogy nem az egészséges élet jelképei, ettől függetlenül nagyon népszerűek. Elvileg a jobb íz, illetve a függőség kialakításának érdekében tele vannak az ételeik, többek között, cukorral. A csomagolások is szép színesek, vonzóak.
De attól, hogy népszerűek, még nem jelenti azt, hogy jók is.

Lehet azzal védekezni, hogy de akkor is összhangban vannak a kiadványokban leírt dolgok a Bibliával, úgyhogy csakis jók lehetnek.
Pont a napokban futottam egy dokumentum filmbe. In medias res csöppentem a műsorba, sőt, már majdnem vége is volt, nem is tudom a címét. A lényeg, hogy a Tóráról volt benne szó, pontosabban arról, hogy kódolt üzeneteket véltek benne felfedezni. Kifejlesztettek valamilyen számítógépes programot azt hiszem és annak segítségével több nagy múltbéli történelmi eseményre utaló kulcsszavakra bukkantak, nem tudom talán egyes szövegrészekben, de lehet a tóra egészében, tényleg csak belecsöppentem a műsorba, ráadásul ezek a dolgok nekem már kicsit túl tudományosak. Én inkább lelki beállítottságú vagyok, mint tudományos. Mindenesetre előjött belőlem a gyerek és hirtelen nagyon megörültem, hogy nahát, meg lehet jósolni a jövőt! Kiskoromban nagyon szerettem a titkos írásokat, szóval egyből vágyakozni kezdtem, hogy bárcsak kikódolhatnám a Tórát. Gyerekes butaság talán, de én ilyen vagyok.
Nem sokáig álmodozhattam, mert ekkor jött egy másik bácsi, aki azt mondta, hogy azt a programot kipróbálták más szövegeken és azokban is ugyan így leltek múltra utaló dolgokat. Azt mondta legtöbbet a Moby Dick-ben. :D
Szóval lelohasztotta gyermeki lelkesedésem, a vágyakozást felváltotta a reális gondolkodás: ember tervez, Isten végez. Hiába próbálgatunk jósolgatni, úgyis úgy lesz, ahogy. Ilyen az élet.

Visszatérve arra, hogy a kiadványok a Biblián alapulnak, azt hiszem ez is ilyen Tóra kódolós dolog. Vannak a kiadványaik, amikben a szövegeiket meg-meg támogatják a Bibliából kiragadott idézetekkel, ami alapján valóban hitelesnek tűnhet a dolog.
De attól, hogy valami annak látszik aminek, még nem jelenti azt, hogy az is.
Mint a délibáb.

Szóval szerintem mindenképp érdemes az embernek megvizsgálnia, milyen szellemi eledelt vesz magához. A szellemi egészsége érdekében. Nem azt mondom, hogy Jehova Tanúi kiadványai mind rosszak, vagy hogy irtózni kell tőlük. Csak azt, hogy ne higgyen el az ember mindent, még akkor se, ha azt valamelyik Isten emberei állítják. Na meg kell a változatosság. Ahogy étkezni is jó esetben változatosan étkezik az ember, ugyanúgy szellemileg is változatosan kell táplálkozni és nem csak egy adott szervezet termékeit kell magunkhoz vennünk. Meg kell ismerni különböző dolgokat, nézőpontokat, gondolatokat, mert csak így kaphatunk teljes képet bármiről is. Ha valakinek mindenképp kell ehhez a gondolathoz Bibliai alap, annak csak Pálra tudok hivatkozni, ő is azzal volt, hogy meg kell mindent vizsgálni.

Végül még két dolog. Az egyik, hogy tudom, hogy vannak egyházak, azt hiszem pl.: a baptisták, akik szoktak ingyenes étkeztetéseket rendezni. Sőt, talán rendszeresen is? Ezt nem tudom biztosan. Viszont  amennyire tudom, Jehova Tanúi nem végeznek semmiféle karitatív munkákat. Vagyis, ők házról házra prédikálnak. Meg az utcán. Meg a tömegközlekedési eszközökön. Szóval aki éppen éhes, azt nem fogják megetetni, de kap tőlük szellemi táplálékot...
A másik, amin már elgondolkodtam néhányszor, hogy ez a rengeteg kiadvány, papír alapú ugye, ami ugye fából készül... szóval utána nézett már valaki, hogy vajon mennyire környezetbarát ez a rengeteg kiadványgyártás? A rengeteg színes tintáról nem beszélve. Bár ha jól tudom van lehetőség környezetbarát tinta, azaz tinta helyettesítő tinta gyártására, csak az talán elég drága. Akárhogy is, érdekelne, hogy vajon mennyit nyer a környezet a kiadványokon. Nem vagyok elvakult környezetvédő, de amennyire tudok/sikerül, próbálok környezetbarát módon élni. Nem tetszik amit az ember művel a világgal. Elég kinézni most is az ablakon. Gyerekkoromban télen esett sok hó. Most?

weather.jpg

Felnőtt: Meg van őrülve az időjárás!
Gyerek: Ja... "az időjárás"...


Átolvastam a bejegyzést és még két dolog eszembe jutott, amit kifelejtettem.
Az egyik, hogy az, ahogy az Őrtorony Társulat "eteti" a híveit, engem a libatömésre emlékeztet. Aki találkozott már ilyen kiadványokkal az tudja, hogy a cikkek végén (most meg nem mondom, hogy minden cikk, vagy csak az okító jellegűekén), kérdések vannak. Amik egyrészt úgy vannak megfogalmazva, másrészt erre kérik is a híveket, hogy a feltett kérdésre a szövegben húzzák alá a választ, szóval a lényeg, hogy azt válaszold, amit ők írtak. A szádba rágják, hogy mit kell mondanod, gondolnod. Emlékszem kiskoromban az újdonság hatása alatt milyen boldogan ültem neki kiadványoknak és próbáltam megtalálni a kérdésekre a megfelelő válaszokat. Ahelyett, hogy gondolkodtam volna. Sőt, fel sem merült bennem, hogy gondolkodhatnék rajta és akár más választ is adhatnék a kérdésekre. Félelmetes, hogy az ember jóhiszeműen észre se veszi és úgy táncol, ahogy ők fütyülnek. Ebből is sokkal jobbnak látom a hitehagyott blogokat. Itt bárki nyugodtan, névtelenül, arctalanul felvetheti a benne megfogalmazódott gondolatokat anélkül, hogy lázadó szelleműnek titulálnák és akár még ki is közösítenék.

Illetve a másik dolog, hogy az is érdekes nekem, hogy a kiadványokat állítólag a Biblia alapján, Jehova segítsége, ihletése alapján írják. Ehhez képest időről-időre ellentmondanak korábbi tanításaiknak, illetve új világossággal állnak elő. Persze jó kifogás sose rossz, ezeket emberi tökéletlenség, túlbuzgóságból fakadó félreértések címen próbálják kimagyarázni. De most akkor mi van? Akkor mégse ihleti őket Jehova? Vagy ha sikerül, akkor ihletés alatt voltak, ha meg nem, akkor nem? Vagy nincsenek ihletés alatt, hanem az írásaik csupán emberi okoskodások? Meg az is vicces, hogy ha ők tolnak el valamit, akkor mint a GPS-ben, jön az újratervezés, az ilyet ők úgy mondják: kiigazításokat tesznek. Bezzeg ha más vallásnál vagy pláne hitetlen, vallástalan embernél fordul elő ugyanez, akkor az már jel arra, hogy az hamis vallás/tanító.

Én azért a sportszerűség híve vagyok, szóval a jövőben ha valamit rosszul írnék, azt tudjátok csak be tökéletlen emberi túlbuzgóságomnak és amint kitalálok valami kevésbé támadható magyarázatot az adott dologgal kapcsolatban, megteszem a kiigazításokat.

6 komment

Címkék: környezet tóra látszat junk food kiadványok kiigazítás Jehova Tanúi hitehagyott oldalak szellemi eledel

A bejegyzés trackback címe:

https://hitem.blog.hu/api/trackback/id/tr285779155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2014.02.01. 15:36:02

Jó vagy, tetszik ez az írásod. Remélem jó nagy olvasó táborod lesz.

Mondjuk eszet nem tudom ki szokott osztani, észt azt igen, de summa-summárum, jó lett.(De lehet úgy is, hogy ki tudja kik ezek, milyen képesítésük van és akkor ezek osztják az eszet?)
:)

f i n i t o (törölt) 2014.02.06. 00:22:44

jt vezetősége mesteri módon kreál magának tekintélyt a semmiből, mert azért azt az elvárást, hogy az isten egyedüli cstornájának fogadja el az ember lánya azért valami fajsúlyos bizonyítékkal alá kellene támasztani

mózesnek volt ilyen, jézusnak, pálnak volt, de mi van jt vezető testületének???

csak a szavak! semmi több :) szavak, értelmezések, virtiuális dolgok!!

ezt tisztán kell látni

az ő katedrájuk szavakra van felépítve, azt is rendszeresen renoválják, mielőtt össze dől ...

szellemi eledel

én úgy látom, hogy a szervezet nagyon tévelyeg

az istentől jövő mannával szoktak érvelni, hogy az istentől jött a pusztában, nem volt mndig ízletes, de pórul járt, aki zúgolódott

ezt kivetitik figyelmeztetésként az ő általuk felszolgált szellemi eledelre ...

és itt a gond kedves jehova tanúi

az újszövetség szerint az égi manna JÉZUS KRISZTUS!!!

ééééébtesztőőőő

ja hogy ti a hamis prófátáitoknak akartok hinni ... lelketek rajta ...

én azért inkább imádkoznék a helyetekben, hogy essen le a mózesi hályog a szememről, amíg nem késő - lehet kutatni, hogy pál melyik idézetére gondolok!!!

segítek, a kulcsszavak: mózes, lepel, pál apostol

Por Cicus 2014.02.08. 14:59:45

@nicku: Köszi, örülök, ha tetszik! :)
Kicsit én is úgy vagyok, hogy jó lenne, ha sokan olvasnák amiket írok, hogy elgondolkodjanak olyan dolgokon, amik maguktól lehet eszükbe se jutna. Másrészt... nem is tudom. Mindennek van rossz oldala is. :/

Ja igen, vannak ilyen dolgaim. :D
Úgy helyes akkor, hogy észt? Pedig szerintem hallottam már, sőt lehet engem is kijavítottak már miatta. Csak van ami nagyon be van vésődve és csak sokára rögzül, hogy hogy van helyesen. A villany oltás/gyújtás/kapcsolással is folyton zavarban vagyok. :D

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2014.02.08. 15:19:53

@Por Cicus: Semmi gond, csak furcsa volt, erre mifelénk nem így mondják. Habár itt is vannak érdekességek. Nálunk meszettel meszelik a falat, nem mésszel.:)

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2014.02.16. 10:21:38

@Por Cicus:

>>" az Őrtorony Társulat "eteti" a híveit, engem a libatömésre emlékeztet. Aki találkozott már ilyen kiadványokkal az tudja, hogy a cikkek végén (most meg nem mondom, hogy minden cikk, vagy csak az okító jellegűekén), kérdések vannak. Amik egyrészt úgy vannak megfogalmazva, másrészt erre kérik is a híveket, hogy a feltett kérdésre a szövegben húzzák alá a választ, szóval a lényeg, hogy azt válaszold, amit ők írtak. A szádba rágják, hogy mit kell mondanod, gondolnod."<< - [ Por Cicus ]

Nagyon jó megfogalmazás!
Minek önállóan tanulmányozni a Szentírást,
ha egyszer úgyis csak az önmagát kinevező "Hű (?) és Bölcs (?!) Rabszolga-Osztály értheti helyesen,-sőt még Ők is időnként tévesen! Egy mezei hírnök, -pláne, ha alsópolcos testvér- csak félreértheti a Bibliát!

Találóan fogalmaz Szalai András:
>>" Mi a Tiéd?
Nem a Tiéd az Atya,mert nem vagy az Atya gyermeke,és nem kaptad meg a fiúság Lelkét. De akkor milyen alapon szólítod Őt Atyádnak,amikor imádkozol? (Róm.8:15-16) Nem a Tiéd a Fiú,mert nincs meg Benned a Fiú,és Te sem vagy a Krisztusban,tehát az élet sincs meg Benned. De akkor hogyan élnél örökké? (1.János 5:12) Nem a Tiéd a Szentlélek,mert nem lakik Benned,nem vagy a Temploma. De akkor hogyan járhatnál Lélek szerint,és hogy lennél képes nem a test szerint élni,tehát hogy szentelődhetnél meg a Szentlélek nélkül? (Róma 8:9, 1.Kor.6:11) .... Nem a Tiéd a Biblia,mert a szervezet szerint a Társulat nélkül csak félreértheted. De akkor honnan tudnád teljes bizonyossággal,hogy valójában mi Isten terve Veled kapcsolatban? (V.ö.:1.Jn2.27) Nem az történt,hogy a Társulat teljesen bekerített? "Isten ezt meg ezt mondja Rólad.

Itt meg itt van leírva,és ezt így meg így kell érteni. Hogy Te máshogy érted? Nem értheted helyesen,mert nem vagy felkent. És ha mégis azt hiszed,hogy érted,az azért van,mert felfuvalkodott vagy!" Akkor minek a Bibliával bizonyítani bármit is? Ha csak azt az írásszöveget veheted észre,amelyikre ő rámutat a Bibliában, és azokat csak úgy értelmezheted,ahogy ő értelmezi,,akkor valójában nem vak engedelmességet vár el Tőled a szervezet? Nem azt akarja megalapozni a kétosztály-elmélettel,hogy Te erre önként képes legyél? "<<
( "Jehova és a szervezet" című könyv,37.-38.-ik oldalak)

Por Cicus 2014.03.03. 13:12:38

@nicku: Meszet? Na, megint tanultam valamit. :D Amúgy pont másnap, miután írtam a kommentet, mondta valaki TVben, hogy: osztja az észt. :D De eszembe jutott, hogy lehet azért használom így, mert az okos emberre is azt mondják eszes. De lehet ez is ilyen tájszólás vagy mi. Azon is meglepődtem, hogy van aki abárolt-at mond. Én abált-nak mondom. De a legmeglepőbb amit láttam, hogy van, ahol, ha jól emlékszem kijárnak a kocsival és nem kiállnak. Bírom amúgy az ilyeneket. :)
süti beállítások módosítása