HTML

Honnan is tudhatnánk?

Jehova tanúiról, amilyennek megismertem a Szervezetet.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Házasság

2014.10.04. 20:55 Por Cicus

Az előző bejegyzés nyomán maradok a családnál.
Ma eszembe jutott egy nagyon érdekes dolog. Igazából már gyerekként, Jehova Tanúi közé keveredve is furcsának találtam, de nem volt senki, akit megkérdezhettem volna róla. Ami szerintem egy jó közösségben nem kellene, hogy megtörténjen. Számomra ez is azt bizonyítja, hogy Jehova Tanúi közössége csak papíron olyan szép és jó, mint amilyennek beállítják. (Nyilván vannak akiknek tetszik ez a közösség, mindig vannak kivételek, mindenesetre én nem találtam meg közöttük a számításaim. Hogy miért? Ezt majd jobban kifejtem, mikor arról írok, hogyan keveredtünk ebbe a Szervezetbe.)

Azóta nagyon sok év eltelt, s bár én már rég nem járok a Tanúk közé, a családom révén azóta is nyomon követhetem, hogy mik zajlanak a gyülekezetben. Több más visszásság között újra és újra találkoztam azzal a problémával, amit már gyerekként sem értettem. Főként idősebb férfiak, akik évtizedek óta, családostul (feleség, gyerekek is) Jehova Tanúi, nem sokkal azután, hogy a feleség elhalálozik (leginkább valamilyen testi/lelki betegségből kifolyólag), mondhatni "még ki sem hűlt", újranősülnek.

Nem ismerem töviről-hegyire sem a Bibliát, sem Jehova Tanúi tanításait (bár náluk folyton "új világosság van", szóval még maguk a Tanúk sem ismerik pontosan a Szervezet legtöbb tanítását...), ezért örülnék, ha valaki elmagyarázná, hogyan is működik ez. Ha egyszer a feleség is Tanú volt, a férj is és vár rájuk a hőn áhított új világ, akkor hogy lesz majd a "földi paradicsomban"? Egy férfi, két (ha nem több) feleséggel?

Persze megértem, hogy van aki magányos, de nem úgy van, hogy "szegezzétek a szemeteket a díjra"? Meg "várjatok Jehovára"? Meg "majd a földi paradicsomban"?
Akkor ott a gyülekezet, az sem enyhíti egyesek magányát? A prédikáló munka, a heti több alkalommal megrendezett összejövetelek? Ráadásul több közöttük a nyugdíjas korú, aki ingyen utazhat, járhatna több gyülekezet összejöveteleire is, feltéve persze ha akarna.
Emellett ez Jehova Tanúinál a szeretet? Így szeretik és tisztelik a feleségük?

Persze biztosan meg tudják magyarázni a felsővezetők ezt is. Majd Jehova megoldja. Meg az ilyen nem is igazi Tanú. Meg igazából a felesége (halottról jót vagy semmit) nem is volt igazi Tanú, bezzeg az új nő! Emellett, el tudom képzelni, hogy tudnak mondani példákat a Bibliából a többnejűségre. Viszont épp egy Bibliai történet ütött szöget a fejembe ma a többnejűséggel kapcsolatban. Ádám. Ádám és Éva. Ádám és az oldalbordája.
Nem pedig Ádám és az oldalbordái.

Jehova Tanúi büszkén állítják, hogy az ő vallásuk mennyire a Biblián alapszik. Akkor miért nem ragaszkodnak az egynejűséghez. Ha Jehova azt akarta volna, hogy a férfinek több felesége legyen, két oldalbordát vett volna ki, vagy hármat, vagy az összeset. De ő csak egyet szedett ki. Eredetileg ez volt a terve. Férj és feleség.
Úgyhogy nekem kicsit büdös (ez is) a Tanúknál. Arról nem is beszélve, hogy, mint említettem, zömmel idősebbek, 60+, 70+ férfiak házasodnak újra. Nem bántásból, de nekik már nincs olyan sok hátra. Mennyi egy magyar férfi átlag életkora? E mellé hozzávesszük, hogy a feleségével leélt 30-40-50 évet. Az új nejével már nem valószínű, hogy leél ugyanennyit, sőt. Akkor meg minek? Miért nem lesz jó neki a felesége majd a földi paradicsomban? Meg miért nem Jehova királyságának hirdetésével törődnek, miért a saját örömüket tartják előrébb valónak?

Nem értem én ezt (sem). Valaki?

22 komment

Címkék: család szeretet erkölcs házasság többnejűség Jehova Tanúi

A bejegyzés trackback címe:

https://hitem.blog.hu/api/trackback/id/tr446759237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2014.10.05. 11:06:58

Érdekes, ezen én is sokat gondolkoztam. Sőt, fel voltam háborodva, amikor az élettapasztalatokból azt olvastam, hogy meghalt a feleség (vagy a férj), aki itt maradt, az meg újraházasodott. Ha annyira szerette a házastársát, miért nem bírt várni? Mennyit agyaltam azon, ki-kivel fog majd élni majd az új világban! :)

l.gabi 2014.10.06. 01:01:32

Lehet, hogy a magányt akarják enyhíteni.
Vagy úgy érzi, hogy idősebb korára majd jól jön, ha van kihez szólni.
Szerintem amúgy a 60+ ember nem úgy gondolkodik, hogy pár éve van hátra. Ha még él 20-30-40-50 évet, azért azt jobb nem egyedül élni.
Jehova Tanúi szerint a feltámadottak nem lesznek házasok, náluk ezért is engedett az újraházasodás.

Por Cicus 2014.10.06. 02:07:59

@l.gabi: Nem lesznek házasok? Nekünk meg anno azt tanították, hogy: "nem szeretnél a szeretteiddel egy földi paradicsomban örökké élni?" Vagy az ördög a részletekben lakozik? :D A szeretteim attól, hogy a szüleim, még nem kell házasnak lenniük? Erre nagy naivan, gyerek fejjel nem gondoltam. De őszintén még mostani fejemmel se jutott eszembe ilyen fondorlatos magyarázat a dologra. Túlságosan a szeretetre, hűségre koncentráltam. Abból indultam ki, hogy vannak emberek, akik 40-60-80 évet leélnek együtt és imádják egymást és ha meghal az egyik, a másik utána megy bánatában, vagy legalábbis élete végéig szomorkodik miatta, hiányolja, mert úgy érzi elvesztette a másik felét, vagy ha Ádámékat nézzük, az oldalbordáját, egy részét. :s
De igaz, a szeretet és a hűség nem jelenti mindenkinek ugyanazt.
Az meg hogy a magányt akarja enyhíteni, nekem megint furcsa. A gyülekezetben nincs társasága, barátai, testvérei? Illetve a gyerekével vagy gyerekeivel is csak tartja a kapcsolatot. Már ha nem marta el magától azzal, hogy inkább a Szervezetet választotta. Úgyhogy nekem eléggé sántít ez a dolog. Na meg nem lenne vele annyira nagy bajom, ha 1-2 ilyen eset lenne, de szüleim gyülekezetében ez rendszeres. A fiatalabb testvérek házaséletéről már nem is beszélve...

Por Cicus 2014.10.06. 02:08:54

@nicku: Végül mire jutottál? Vagy megkérdezted őket, hogy is van ez?

l.gabi 2014.10.07. 03:37:50

@Por Cicus: Mi van a fiatalok házaséletével?
Amikor valaki 65-70 évesen megözvegyül, szerintem érezheti azt is, hogy neki egy igazi társ kell. Olyan, aki érti a gondolatait, aki elmegy vele ide-oda vagy kiül vele valahova vagy csak tévét néz. Ha hirtelen elveszít valaki egy ilyen társat, érezheti úgy is, hogy akkor teljes a harmónia, ha talál ilyen embert. Ha pedig két ilyen ember egymásra talál, akkor az szerintem még jobb is, mint a nekik hátralevő 30-40 évben csak szomorkodni. 30-40 év nagy idő.

Ebben a feltámadás dologban a Tanúk tanítása érdekes. Ugyanis visszakapod a feltámadáskor a szüleid, a nagyszüleid, meg mindenféle felmenőd, de egyik sem lesz házas. Sőt, ha feltámadással kerülsz az Édenbe, még te sem. Ezt Jézusnak arra a kijelentésére alapozzák, hogy a feltámadottak majd nem házasodnak.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2014.10.07. 07:39:26

@Por Cicus: Sok mindent kérdeztem, de erről éppen nem. Hogy mire jutottam? Nem firtattam, nagyon kacifántos ez az egész. Talán igaza van l.gabinak abban, amit ezzel kapcsolatban leírt, de én úgy érzem ha hiszek valamiben, akkor az fontosabb, mint hogy ne maradjak egyedül. Persze, most könnyen beszélek, nem vagyok idős. Meg aztán, ha szeretek valakit, akkor vele akarok lenni, nem mással.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2014.10.14. 07:52:34

Két testvérnőt is ismertem, akik aránylag fiatalon (kb 40-50 évesen) megözvegyültek. Mindkét házasság különösen mély érzelmi kapcsolat volt, a férjek tragikus betegségben hunytak el. Egyik nő sem házasodott újra, pedig nagyon csinosak voltak. Azt mondták várják a feltámadást, nem bírnak/akarnak mással élni csak a férjeikkel. Talán úgy is érezhették, hogy hűtlenekké vagy hitetlenekké válnak, ha házasságot kötnek mással. (De az is lehet, hogy a testvérnőknek - főleg az idősebbeknek - sokkal kevesebb lehetőségük van partiképes férfit találni, mint fordítva. Ez amúgy is gyakran előfordul, hogy a férfiak inkább szétzilálódnak középkorukra, mint a nők, no meg ha nem, és az illető még mindig facér vagy netán elvált/megözvegyült és új családot szeretne, akkor meg kb feleannyikorú nőt keres magánál.)
Valahogy mégis szomorú volt látni, hogy két ilyen nagyszerű asszony hogyan hervad el lassan, ami nagymértékben annak volt betudható, hogy a szervezet feltámadásra vonatkozó ígéreteit valahogy készpénznek vették.

2014.10.22. 14:46:33

@Por Cicus: @nicku: @l.gabi: @karalabe4:
Üdv. Itt még nem jártam.

Ezzel a témával kapcsolatban új világosság van! :-)
A 2014. augusztus 15.-i Őrtorony, a 29 - 30. oldalakon, az Olvasók kérdései rovatban foglalkozik a dologgal.

A lényeg az, hogy az új értelmezés szerint Jézus a felkentekről beszélt, tehát a földön lesz házasság...

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2014.10.22. 15:43:51

@Marci kérdez: Na 'mily szépek a lábai az örömhír hozónak':)
Jó tudni, hogy mi a helyzet. Tehát a felkentek lesznek olyanok, mint az angyalok, és nekik már nem kell házasságban élniük. Hurrá! Ezek szerint én is felkent vagyok, mert nem érzek indíttatást a házasságra:) Azért nem bántam meg azt sem, hogy valamikor egy szép teokratikus házasságban éltem, így legalább azt is belülről ismerhetem a buktatóival együtt, így már nem furdal a kíváncsiság, hogy milyen az.
A lelkiismeretem eddig is felmentett, hogy nem engedelmeskedtem a hű és bölcs útmutatásainak, de most ez hivatalosan is megtörtént.
Utolért volna az égi szekér? Furcsa érzés:)

A földieknek, meg meghagyom a házasság tapasztalatait. Különösen, ha a hűdebölcs útmutatóit alkalmazzák, garantálva lesz, hogy ők is a "felkentek" közé kerülnek előbb-utóbb...

Egonymus+ · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu 2014.10.29. 22:47:46

@Marci kérdez: Az általad említett cikk ide vonatkozó bekezdése ezt írja:
"3. Ha Jézusnak a feltámadásról és a házasságról szóló szavai az égi feltámadásra utalnak, akkor vajon ez azt jelenti, hogy a földre feltámadók majd házasodhatnak? Isten Szava erre nem ad egyértelmű választ. Ha Jézus csakugyan az égi feltámadásra utalt, akkor a szavaiból semmit sem tudunk meg arról, hogy a földre feltámadók házasodnak-e az új világban."
Te ezt írtad ezzel kapcsolatban:
"A lényeg az, hogy az új értelmezés szerint Jézus a felkentekről beszélt, tehát a földön lesz házasság..."
Az állításod nem helytálló. Talán elkerülte a figyelmedet ez a mondat?
"Isten Szava erre nem ad egyértelmű választ." ???

2014.10.30. 09:09:20

@Egonymus+:
Jogos a felvetésed.
Azt tényleg nem írják le konkrétan, hogy lesz a földön házasság, sőt írják is, hogy "nem tudjuk", de a cikk egésze úgy van megfogalmazva, hogy sejthető legyen a válasz. Úgy kezdik, hogy:

>>Jézus azt mondta a szadduceusoknak, hogy akik feltámadnak, „nem nősülnek, és férjhez sem adatnak” (Luk 20:34–36). Vajon a földi feltámadásra gondolt?
Ez igen fontos kérdés, főleg azoknak, akiknek meghalt a házastársuk. Ők alig várják, hogy az új világban újra együtt élhessenek a házastársukkal. Egy özvegy testvér ezt mondta: „A feleségemmel nem akartuk, hogy véget érjen a házasságunk. Tiszta szívünkből arra vágytunk, hogy házaspárként tartsunk ki Jehova mellett, méghozzá mindörökké. Az érzéseim nem változtak.” Mi fog történni a jövőben? Vajon a feltámadók fognak házasodni?<<

Ezután kifejtik, hogy Jézus miért az égi feltámadókra utalt, nem pedig a földi új világra ahogy eddig értették, majd ezzel fejezik be a cikket:

>>Természetesen sok kérdésünk lehet arról, hogy milyen lesz az élet az új világban. De ne bocsátkozzunk szükségtelen találgatásokba. Várjunk türelemmel, és majd meglátjuk, mi lesz. Abban viszont biztosak lehetünk, hogy az engedelmes emberek boldogok lesznek, hisz Jehova megadja nekik mindazt, amire vágynak, sőt, a legjobbat kapják tőle! (Zsolt 145:16).<<

Tehát, ha az ember vágyik a házasságra vagy az elhunyt házastársára, biztos megkapja azt. Lehet, hogy tévedek, de nekem a cikk egésze ezt sugallja. Nem akarok a kákán is csomót, de olvasd csak el még egyszer az egész cikket olyan szemszögből, mintha özvegy lennél. Neked mit mond így? Várom a válaszodat őszintén, mert ha neked ez nem így jön le, akkor megkövetlek.
Az meg megfigyelhető mostanában, hogy még fontos kérdésekben is a „valószínű, lehetséges, nem akarunk dogmatikusak lenni, nem tudjuk pontosan”, stb. szavakat használják. Még a legújabb nemzedék világosságot is úgy tálalták, hogy: „úgy gondoljuk”… Sokkal óvatosabban fogalmaznak mint pár éve, de azért leírják, amit akarnak.

Egonymus+ · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu 2014.10.30. 12:41:38

@Marci kérdez: Hosszú évtizedek óta nem ad konkrét választ a Társulat erre a kérdésre. Sajnálatos, hogy ebben a kérdésben bizonytalanságban hagyják a híveiket.
JT hite szerint, az ebből a bizonytalanságból fakadó döntéseik egy örök életre kihathatnak, mégsem érzik szükségét, hogy a szeretet törvénye alapján segítsék a Tanúkat.
Bezzeg a szoknya hosszában mennyire bizonyosak a VT. tagjai, hogy van bibliai alapja??? Vagy régebben a szakáll kérdés.

l.gabi 2014.10.31. 01:24:18

@Marci kérdez: ez a magyarázat más, mint a korábbi. A változás kicsi, de érzésem szerint nőtt a bizonytalanság.

Por Cicus 2014.11.01. 20:46:06

@Marci kérdez: "Természetesen sok kérdésünk lehet arról, hogy milyen lesz az élet az új világban. De ne bocsátkozzunk szükségtelen találgatásokba. Várjunk türelemmel, és majd meglátjuk, mi lesz." Pont ezt mondom én is. Minek papolnak itt, találgatnak, feltételeznek, gondolnak így meg úgy. Úgyis úgy lesz, ahogy lesz. Ember tervez... :)

Amúgy még nyáron én is észrevettem (és meg is akartam jegyezni, de majd egyszer valamikor...), hogy rengeteget használnak ilyen kifejezéseket, hogy: szerintünk, úgy gondoljuk, vélhetőleg, feltehetően, valószínűleg, talán, meglehet... nekem ebből is az jön le, hogy semmivel sem különböznek semelyik más vallástól. Őket sem vezeti semmilyen felsőbbrendű lény. Ők is csak emberek egy csoportja és gyártják az emberi okoskodáson alapuló találgatásaikat.

2014.11.02. 09:15:44

@Por Cicus:
Ez egy jól megfigyelhető, átgondolt taktika. :-)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.03. 06:03:35

A házasság sok esetben jellem és belső késztetés kérdése. De a tanúknál más is van a háttérben. Jehova Tanúi legtöbb esetben nem szerelemből házasodnak. Valójában nagyon sokuknak fogalmuk sincs, hogy kivel kötik össze az életüket. Ez gyakran rossz, feszült, megbánt házasságokhoz vezet. Mivel NAGYON sok ilyen házasság van, ezért nem csoda, hogy a haláleset után az élő fél szeretné bepótólni, amit elvesztegetett. Jehova Tanúi évtizedeket veszítenek az életükből az egyház nyomására hozott rossz döntéseik következtében. És bizony ezt mindenki érzi, ha nem is vallja be. És eljön a kor, amikor ezt pótolni szeretné.

Megjegyzem jogosan

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.03. 06:14:29

Közben eszembe jutott valami. Már 20 éves koromban megalkottam a "szellemi érdekházasság" fogalmat. Sajnos a legtöbb házasság két dolgon alapszik Jehova Tanúinál.
1. Teljes idejű szolgálaton, azaz a leendő házastárs kiválasztásánál a prédikáló szolgálathoz való hozzáállása az egyetlen szempont
2. Egy kongresszuson, építkezésen, kiránduláson találkozik egy másnembelivel, aki az ország másik felén lekik. Leveleznek egy darabig, aztán összeházasodnak

Egyik sem jó alap a házasságra. Úgyhogy nem csoda, hogy egy ilyen házasság után valaki vágyik egy igazira

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.04. 11:20:44

@nicku: :) azért vagyunk sokan, hogy ami nem jut eszébe az egyiknek, az jusson eszébe a másiknak

Por Cicus 2015.01.15. 18:44:19

@sefatias: Az rendben van, hogy vágyik egy másik, jobb házasságra, csak az a fura nekem, hogy 60-70-80+ emberek házasodnak újra. Gyülekezeten belül. Közben meg a szeretetről, hűségről, kitartásról, új világról, földi paradicsomról prédikálnak... Miért nem tudják akkor már megvárni azt a földi paradicsomot? Miért nem jó nekik összekötni az életük majd a tökéletes világban valakivel, olyannal, aki mivel a szép új világban lesz, így Jehova szemében is olyan ember lesz, akivel érdemes összekötni az életét az embernek. Nem tudom mennyire érthető, nekem ez a fura. Hogy prédikálnak dolgokat, de ahogy közben viselkednek, mint tanúk... de erről is pont akarok írni. Ez évben remélhetőleg aktívabb leszek. :)

Por Cicus 2015.01.15. 18:48:38

@Egonymus+: Na ez jó, most vettem csak észre: "Isten Szava erre nem ad egyértelmű választ."
Isten? Nem Jehova? Vagy az új világosság szerint már Isten tanúi. Eddig annyira fontosnak tartották a Jehova nevet. De igaz nem olvasok Jehova tanús kiadványokat, lehet régóta csak Istenként írják Jehovát. De akkor minek írták át a Bibliát? Vagy az még valamelyik új világosság előtt volt? Érdekesek. :)

bobibá 2015.07.26. 13:59:08

@Marci kérdez: Igen, erről én is megosztottam veletek egy régi-régi tapasztalatot. Csak az a baj, hogy az új világosság egyáltalán nem oszlatta el a sötétséget. Én is anno úgy értelmeztem, és érveltem a nekibúsult ismerősnek, hogy ez a tézis az égbe költözöttekre vonatkozik. És itt kerül a hazudozó csapat gondba: mivel a mennybe jutás reménységét elvette a klienseitől, a földi élet sivár kilátásaira nincs ellenérve, mert minden igyekezet ellenére ezt még nem sikerült belehazudni a Bibliába. Tulajdonképpen ez volt számomra az első ellentmondás a látszólag kerek tanitásban, és az akkor felfedezett rés azóta jókora szakadékká tágult, amelyen újabb visszásságok tüntek fel. Nekem úgy tűnik, hogy az idősek ezen magatartása leginkább a szervezettől való eltávolodásukat mutatja.
süti beállítások módosítása