HTML

Honnan is tudhatnánk?

Jehova tanúiról, amilyennek megismertem a Szervezetet.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Még a blogról

2014.01.21. 06:13 Por Cicus

Mikor eljutottam végre oda, hogy sikerült létrehoznom ezt a blogot, azt hittem gyakrabban fogok írni, hiszen a nehezén túl vagyok, már csak írni kell. Ennek ellenére nem igazán szaporodnak a bejegyzések. Pedig nagyon sok dolog van a fejemben. Panaszok, kérdések, tanácsok... Ezért is kívántam már sokszor, hogy bárcsak lenne valami felvevő készülék az agyamra kötve, hogy mikor megrohannak a gondolatok, tudjam őket rögzíteni. Mert javarészt akkor jönnek a jobbnál-jobb gondolatok, mikor nem vagyok gépközelben, nem tudom felvenni, lejegyezni őket. Később meg már vagy nem emlékszem rájuk, vagy nem úgy, ahogyan először fogantak meg bennem.

A másik dolog, hogy nekem is megvan a magam élete, a magam problémái, elsősorban azokkal foglalatoskodom. Lelkialkatomból kifolyólag is. Szóval ne lepődjetek meg, ha napokig vagy akár hetekig hallgatok. De azon se, ha egymás után írok 2-3 bejegyzést.

Ha többször leírok dolgokat, az sem meglepő, annyi minden kavarog bennem, igazából szeretném mind kiadni, de közben próbálok azért valamiféle rendszert is bele vinni a dologba, hogy ne tűnjön akkora káosznak és ezért ismételhetek. Illetve azért is, mert rengeteget agyalok és nem vagyok benne biztos, hogy bizonyos dolgot leírtam már, vagy csak gondolkodtam rajta. Olyan is volt már, hogy írni akartam valamiről, de a végén teljesen más téma lett belőle. Szóval vissza-vissza fogok térni erre-arra akarva-akaratlan.

Közben megkaptam az első hozzászólásokat is, amiknek örülök és bocsánat, ha azokra is lassan reagálok, attól még örülök nekik! :) Csak ilyen... lassúság vagyok.
Ami talán nem baj. Lassú víz partot mos...
A lényeg, hogy volt egy nagyon jó hozzászólás, amire magamtól eddig nem gondoltam, de lehet más igen, hiszen mindenki másképp gondolkodik, másban is felmerülhet ugyan az. Írtam ugye, hogy testközelből ismerem a tanúkat, ennek ellenére nem vagyok pontosan tisztában pl. Jehova Tanúi armageddon jóslatainak dátumával. Ilyen a jövőben is biztos lesz még, mivel a számadatok, dátumok, történelmi események mindig is nehézséget okoztak nekem. Isteni csoda (szó szerint), hogy átmentem töriből is. Ahogy mondani szoktam, hadilábon állok a történelemmel. Ráadásul a gondolkodásom is sokban eltér az átlagétól, szóval ha nem értitek a gondolatmenetem, a hiba nem bennetek van. Persze bennem se! :D Csak mások vagyunk. Egyébként a történelemmel én úgy vagyok, hogy mióta világ a világ, az emberek pénzsóvárok, hatalomvágyóak voltak, ezért állandóan csatároztak, háborúztak, hódítottak. Csak mindig más nevű emberek, más időpontban és más helyszínen. Ez a lényeg, minek raktározzam el, hogy pontosan ki, mikor és hol? Mármint erre nem vagyok büszke, de az agyam így leegyszerűsítette a képletet és hiába erőltetem, nem mennek az adatok.
Viszont amiben nem vagyok teljesen biztos, azt mindig jelzem egy kérdőjellel vagy a mondatot úgy fogalmazom, hogy azt ne vegye kész ténynek senki.

Szintén nem mennek a túl bonyolított, magasröptű gondolatmenetek, tudományos, kutakodós dolgok, kifacsart elmélkedések, bár időnként az én elképzeléseim is ilyeneknek tűnhetnek. De próbálok egyszerű, érthető lenni. Bizonyos értelemben elég gyermeki elmém, lelkem van, de azt hiszem ez nem akkora baj. Néha eszembe jut, hogy Jézus is azzal volt, engedjék hozzá a gyermekeket.
"Bizony mondom néktek: Aki nem úgy fogadja az Isten országát, mint gyermek, semmiképpen nem megy be abba." Lukács 18:17
Istennel, a Bibliával kapcsolatban pont úgy gondolkodok, mint egy gyerek: és ez miért így van? És miért van az, hogy...? És miért...? Miért? Miért? Miért?...
A válaszokat viszont sosem egy vallásban vagy szervezetben kerestem.

Néha idézgetek Biblia verseket, mert tetszenek, vagy elgondolkodtatónak találom őket. Viszont nem vagyok túl jártas a Bibliát illetően. Néhányszor ki akartam már olvasni, de a mai napig nem sikerült. De ahogy a Biblia is írja, mindennek megvan a maga ideje. Prédikátor 3:1-8

Közben előbb elfelejtettem, visszatérve még a testközeliségre, úgy értem, hogy ismerem Jehova Tanúi dolgait, módszereit, gondolkodását, viselt dolgait. Van akit elkápráztatnak a különféle statisztikai adatok, amik az évkönyvekben is vannak, vagy a kiragadott Biblia versek, a mesés ígéretek, a különböző történetek, engem viszont az emberek érdekelnek. A viselkedésük, gesztusaik, hanglejtésük, hozzáállásuk dolgokhoz... szóval ez a blog inkább ilyen "lelki" beállítottságú. Akit statisztikák, adatok, kutatások érdekelnek, azoknak tudom ajánlani a http://jehovatanui.blog.hu/-t. Kutatnak, utána járnak dolgoknak, illetve vallási kérdésekben és a Bibliában is jóval jártasabbak nálam.

Illetve hát ez a blog rólam, a gondolataimról, tapasztalataimról, kétségeimről szól. Ami azt jelenti, hogy én ezeket mint egy egyszerű földi halandó írom. Egy tökéletlen emberi lény. Nem vagyok sem próféta, sem Isten vagy Sátán szócsöve, nem állok semmiféle ihletés alatt, nem vagyok tanító, nem vagyok hittérítő, nem vagyok egy szervezet, ami mások életét próbálja befolyásolni, irányítani. Nem vagyok jobb másoknál, de rosszabb se. Fiatal vagyok még, sok dolgot nem tudok, de amit tudok, azt lassan-lassan megosztom, valakinek lehet jól fog jönni.

Jehova Tanúi pedig úgy kerülnek a képbe, hogy az ő vallásukkal, szervezetükkel kerültünk kapcsolatba, őket ismerem. Gyerekként ismertem meg őket, részt vettem én is könyvtanulmányozáson, jártam a családdal gyülekezetbe, összejövetelekre, kongresszusokra, voltam 1-2 emlékünnepen is, sőt, még prédikálni is mentem egyszer, de lehet többször is. Viszont még gyerekként hagytam el is őket. A családom azonban továbbra is maradt, alá is merítkeztek, szóval a kapcsolat részben megmaradt ezzel a szervezettel. Később majd bővebben szeretnék ezekről is írni.

Most viszont azt hiszem ennyi. Sok minden volt ma is a fejemben, félek valami kimaradt, de ha így is van, idővel majd biztosan pótolom.

3 komment

Címkék: statisztika blogomról

A bejegyzés trackback címe:

https://hitem.blog.hu/api/trackback/id/tr545772958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

f i n i t o (törölt) 2014.02.05. 23:22:07

kicsit elszédültem a kavargó gondolatokban, de bevezetésnek, bemutatkozásnak jó volt :) lássuk a többit
süti beállítások módosítása