HTML

Honnan is tudhatnánk?

Jehova tanúiról, amilyennek megismertem a Szervezetet.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Miért óvakodjunk a hitehagyott oldalaktól?

2014.06.11. 01:07 Por Cicus

Ez egy igazán időszerű bejegyzés. Azt is mondhatnám, hogy még soha nem volt ennyire égetően fontos egy ilyen bejegyzést megírni, mint most. Valójában viszont azóta égetően szükséges az ilyen és ehhez hasonló cikkek, bejegyzések megírása, hangoztatása, mióta léteznek szekták, szervezetek, gyülekezetek, akik Jézust kitúrva ("Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam. János 14:6), nélkülözhetetlen médiumként tetszelegnek Isten és ember között.

Korábban már írtam erről a témáról:
Hitehagyottak, hitehagyott oldalak
Írók és olvasók
Hitehagyott oldalak
Szellemi eledel

Ám mivel a szekták, szervezetek mindjobban azon vannak, hogy elszeparálják híveiket az őket leleplező dolgoktól, ezért úgy gondolom én sem hangoztathatom elég gyakran, miért is válhat hasznunkra, ha tájékozódunk.

A tudás hatalom, tartja a mondás, és milyen igaz! Ez a válasz, miért nem nézegethetnek Jehova Tanúi "hitehagyottnak" bélyegzett oldalakat. A végén még kibújna a szög a zsákból.
Nem furcsa, hogy egy magát "az egyetlen igaz vallásnak" tituláló szervezet tiltja a tagjainak, hogy azok szabadon utánajárjanak a szervezet dolgainak? Az igazságnak mi takargatnivalója lehet? Mi az, amit ennyire titokban akarnak tartani, ha annyira jók, igazak, Isten kiválasztottai? Ha valóban egy igaz isten szervezetéről van szó, nincs mit félniük, nem igaz?  Azt állítják, hogy az ő szervezetük van leginkább összhangban a Bibliával. Ha ez valóban így van, semmi takargatnivalójuk, semmi szégyellnivalójuk nincs, hisz a Biblia is írja: "Akkor nem szégyenülnék meg, ha figyelnék minden parancsolatodra!" Zsoltárok 119:6 Tehát nincs mit szégyellniük. Vagy mégis?

Ennek a nagy "óvakodjatok a hitehagyott oldalaktól!!!" mizériának köszönhetően tegnap kicsit elidőztem a legnépszerűbb közösségi oldalon egy Jehova Tanúja testvérnő profilján. Eleinte nem tudtam megállni, hogy kínomban ne nevessem el magam a megnyilvánulásain. De csakhamar elszomorodtam. Olyan volt, mint egy csapdába esett állatot figyelni. Szerettem volna segíteni neki, szabadon engedni. Ezért írok most. Hogy neki és a hozzá hasonlóknak segíthessek. Noha pont ők azok, akik nagy valószínűséggel soha nem fogják elolvasni ezt a bejegyzést, hiszen a szervezetnek ez nem áll érdekében. Nem akarják, hogy a híveik megismerjék róluk az igazságot. Mert akkor a csapdába esettek kiszabadulnának, "És megismeritek az igazságot, és az igazság szabadokká tesz titeket." János 8:32. Holott ők pontosan azokat keresik, akiket elnyelhetnének. "...mert a ti ellenségetek, az ördög, mint ordító oroszlán szerte jár, keresvén, kit elnyeljen" I.Péter 5:8

Érdekes és egyben szomorú egyébként megfigyelni, hogy az arra fogékonyak agyát mennyire át lehet mosni. Mennyire befolyásolhatóak és mennyire leszoktathatóak az önálló gondolkodásról. Volt például ez a megjegyzése a hölgynek:

megmerte2.jpg

Azt most hagyjuk figyelmen kívül, hogy pontosan ki is ez a Dr. Edward Blick, létező személy volt-e egyáltalán és hogy miféle vallomásból származik ez az állítólagos idézet. Nekem erről a hozzászólásról egy másik dolog jutott eszembe. A hölgy elismeréssel adózik Dr. Blicknek, amiért azt állította, hogy a legjobb megfigyelők és biológusok százai hazudnak úgy, ahogyan ő tette. Teremtés vs. Evolúció volt egyébként az apropó, ami kapcsán ez a hozzászólása született. Szóval a hölgyet csodálattal tölti el, amiért Dr. Blick bevallja, hogy ő is csak egy, a több száz hazug megfigyelő és biológus közül. Igazán kíváncsi vagyok akkor miért van úgy kiakadva az ún. hitehagyott oldalak szaporodása miatt. Az miért nem tölti el csodálattal, hogy volt Jehova Tanúi le merik írni, hogy milyen hazug a szervezet? Mi a különbség egy olyan ember között, aki a tudomány képviselőiről mondja, hogy van köztük több száz hazug, és mi a különbség egy olyan ember között, aki Jehova Tanúi szervezetének képviselőiről mondja, hogy van köztük több száz hazug?

Egy másik hozzászólás mellé ezt a képet fűzte:

csalók.jpg

Nem azért, hogy a saját fegyverük fordítsam a hölgy ellen, de:

Az Őrtorony 2011. augusztus 15-i száma az Internet – Használd bölcsen a világhálót című cikkben arra figyelmeztet bennünket, hogy az interneten irdatlan mennyiségű információhoz jutunk, „melyek között a legjobbtól a legrosszabbig minden megtalálható”. Ezért „tisztánlátásra van szükségünk ahhoz, hogy különbséget tudjunk tenni a »búza« és a »polyva« között, nehogy a téves információ megmérgezze az elménket”.

Miközben a hölgy hozzászólásait olvasgattam, amit ilyen képekkel turbózott fel, azon gondolkodtam, vajon honnan vette ezeket? Jehova Tanúi oldaláról? Vagy egy világi oldalról? Bárhogy is, vajon leellenőrizte ezeknek az állítólagos idézeteknek a valódiságát? Vagy csak tetszett neki, hogy jól lehurrogják az evolúciót és gyorsan megosztotta őket? Ez már a sokadik ilyen kép volt és bár nem akartam elmélyülni a dologban, ennél a képnél csak rákerestem Dr. T. N. Tahmisianra. Őszintén szólva, nem lepett meg amit találtam:

tn.jpg

Javítson ki valaki, ha tévedek, nem vagyok annyira penge angolból, mint szeretnék, mindenesetre ha jól veszem ki az a lényeg, hogy ez a Living Waters Publications hiányt szenvedhet tényeket ellenőrző munkatársakból. Példának okáért olyan értekezéseket közölnek, amiben szerepel egy Dr. T. N. Tahmisian nevű illető idézete is, aki állítólag az atomenergia bizottság tagja. Szerinte azok, akik azt tanítják, hogy az élet evolúció által jött létre, hazugok és az állításuk a világ talán legnagyobb átverése. Ezzel nem csak annyi a baj, hogy még egy atomtudós állítása is megkérdőjelezhető, de ráadásul ez a Dr. T. N. Tahmisian úgy tűnik, nem is létező személy.

Szóval érdekes, hogy a testvérnő szerint ha egy neten talált információ Jehova Tanúira nézve kínos, akkor az csakis hitehagyott hazugság, ha viszont a világiakról állít valami negatív dolgot, akkor le sem kell ellenőrizni, mert az csakis igaz lehet.

Persze anno írtam már, hogy Jehova Tanúinak, amellett, hogy tiltva van nekik, nincs is idejük tájékozódni. Eléggé leterhelik őket ahhoz, hogy se erejük, se idejük ne maradjon megvizsgálni dolgokat. Ezen állításomat igazolja szegény testvérnőék véne is:

nem lesz ideje2.jpg

Én tényleg csak azt tudom mondani, hogy egy olyan szervezetet, ami ilyen mértékben befolyásolja a hívei életét, mindenképp meg kell vizsgálni és nem csak a saját kiadványaikon keresztül. Mint mondtam, az igazságnak úgysincs mitől félnie. Tessék vizsgálódni, kutakodni, kérdéseket feltenni, gondolkodni, nem pedig vakon elhinni bármit, amit messziről jött emberek csoportja diktál. "Hogy többé ne embereknek kívánságai, hanem Isten akarata szerint éljétek a testben hátralevő időt." I.Péter 4:2

Végezetül egy utolsó gyöngyszem szegény testvérnő "jóvoltából":

nf1.jpg nf2.jpg nemfagyi2.jpg

Azt hiszem nem vagyok egyedül, mikor a testvérnő lelkesedésén nem osztozva azt mondom: bár inkább fagyit árulna...

2 komment

Címkék: internet szemfényvesztés látszat óvatosság Jehova Tanúi hitehagyottak hitehagyott oldalak

A bejegyzés trackback címe:

https://hitem.blog.hu/api/trackback/id/tr236291831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l.gabi 2014.06.11. 20:09:15

Teljesen egyetértek veled.

f i n i t o (törölt) 2014.06.12. 09:35:22

és hány ilyen személy van jt között :/

"isten népe között igaz barátokra lelsz" - háááááát, engem iszonyatosan fárasztottak ezek a személyek, mindig próbáltam őket körültekintésre, megfontoltságra inteni ... mindhiába ... ők ilyen önjáró, perpetuum mobile-k

a lényeg a pörgés, mozgásban lenni

mindegy milyen áron, mindegy, honnan merítve energiát, csak guruljon a szekér

ha jól sejtem, a szervezet abba az irányba halad, hogy a soraiban gyarapodjon a degenerált hívek létszáma

"az igaz imádat dicsőséges helyreállítása a szemünk előtt zajlik" :)

ja, persze

amúgy ha én lennék a sátán, az tuti, hogy olyan félrevezetést csinálnék, ami a leginkább hitelesnek adható el - sztem jt jó próbálkozás! de nem ők az egyetlenek, már ha van sátán ...
süti beállítások módosítása