HTML

Honnan is tudhatnánk?

Jehova tanúiról, amilyennek megismertem a Szervezetet.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Adjátok meg... magatok?

2014.05.23. 19:16 Por Cicus

Igaz ma másról akartam írni, de nincs olyan sok időm és ez is rég bennem van. Még a múlt hónapban láttam meg véletlenül ezt a képet valahol:

tumblr_n0l1s2i9WB1qh47gco1_500.jpg

Az azonos neműek házassága nem meleg kiváltság, hanem egyenjog. A kiváltság valami olyasmi lenne, ha a melegek nem fizetnének adót. Ahogy például az egyházak

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy sosem volt belátásom Jehova Tanúi pénzügyeibe, az egyházas adózással sem vagyok tisztában, meg eleve, én és a pénzügyek...
Ennek ellenére ahogy teltek az évek, egyre rosszabbul vettem, hogy mennyit költ a családom erre a szervezetre. Sokkal hasznosabb dolgokra is lehetett volna fordítani azt a rengeteg pénzt, időt és energiát, amit ebbe a vallásnak nevezett szektába öltek. Persze ez is emberfüggő. Van aki józanul tud adakozni. A családom sajnos nem ilyen. Hajlamosak arra, hogy mérlegelés helyett csak adjanak, adjanak, adjanak. Az első füttyentésre. Hát még ha folyamatos a füttyentgetés...

Havonta kemény ezreseket hagytak a Királyság-terem adományládáiban, ehhez jöttek az időnkénti kongresszusi adományládák hizlalása. Ingyen fuvaroztak a gyülekezetbe, kongresszusokra testvéreket, érdeklődőket, sőt még olyat is, aki bár évek óta járt gyülekezetbe, nem érdekelte komolyabban a dolog, de ha ingyen elkocsikáztak vele, általában ment. Ráadásul nem is beteg vagy idős személy volt az illető... Az ilyen ingyen taxiban azt nem szerettem amúgy, hogy mindig háztól-házig fuvarozta ezeket az egyéneket a családom. Még ha kitérőt is kellett tenniük. Ami persze az ő saruk, miért ilyen nagylelkűek? Ugyanakkor viszont aki igénybe vette a kedvességük is lehetett volna annyira kedves, hogy nem viteti teljesen haza magát, elvégre nem árt naponta egy kis séta, meg azért mégis, ne használjuk már ki teljesen a másik nagylelkűségét.
Azért hallottam olyat is, hogy egy-egy idősebb testvérnő be akart szállni a benzinbe, csak családom nem engedte. Amennyire tudom később már inkább busszal járt az a testvérnő. Szóval vannak ilyenek is. Meg voltak olyanok is, akiket kedveltem és őket nem bántam, ha háztól-házig szállítják, mert nem ők akaszkodtak ránk, hanem ha nem volt "élelmes" testvér vagy testvérnő, akkor ha szóltunk nekik se akartak minket ezzel terhelni. De javarészt inkább olyanok autókáztatták magukat, akik csak a maguk kényelmükre, kvázi kihasználták, hogy ingyen taxit fogtak.
Nem csoda, hogy az agyam dobom el, mikor családtagom időről-időre azzal van, hogy nagyobb autót kéne vennünk. Miért? Hogy még több kedves testvért és testvérnőt furikázhassunk!

Ráadásul az ingyen taxi ennyiben nem merült ki. Mindig megtaláltak a kedves testvérek és testvérnők ha költözködni akartak, ha bútort, hűtőt, stb.-t kellett cipelni és szállítani, ha festeni kellett, ha Királyság-termet kellett építeni, őrizni, takarítani, prédikálni járni...

Nyilván egy józanul gondolkodó embernél van egy normális fontossági sorrend. El tudja dönteni, hogy mi az, amit anyagi helyzete, ideje, energiája megenged anélkül, hogy az a családja kárára, vagy akár saját egészsége rovására menne. De egy olyan bolond jólelkű család, mint az enyém, elég könnyen kiszipolyozódhat egy ilyen szervezetben. Mert folyton a pénzadományokat kérik a hívektől (nemrég ebben a bejegyzésben is írtam a "jókedvű" adakozókról), illetve bár hallottam olyat, igaz csak családtagomtól, hogy állítólag mondtak egyszer valamikor régen olyat, hogy attól, hogy testvérek, ne használják ki a másikat, ne éljenek vissza a testvérséggel, de gondolom ezt nem hangoztatják annyit, mint azt, hogy adakozzanak az adományládákba. Pedig nem ártana józanságra figyelmeztetni a híveket, mert így könnyen kizsákmányolódnak családok anyagilag, de testileg és lelkileg is. Szerintem sokkal jobb és hasznosabb dolgokra is fordíthattuk volna azt a pénzt, időt, energiát, amit a családom ebbe a szervezetbe ölt. Példának okáért félretehettük volna azt a pénzt későbbre, hisz nem állunk úgy anyagilag. Másrészt sose tudhatja az ember, bármikor jöhet egy baleset, betegség, tűzeset, bármi, és jó, ha van egy kis félretett. Vagy mehettünk volna belőle kirándulni. Ha azt a benzin költséget veszem, az autó kopásáról nem is beszélve, amit a gyülekezetbe járkálással töltenek + ingyen taxi + adományok, simán elmehettünk volna helyette havonta, ha nem két hetente kirándulni, felfedezni az országot, természetet járni, stb. Persze erre lehet azt mondani, hogy Jehova szervezete előbbre való kell legyen egy Tanúnak, mint a családdal kirándulni, kulturálódni. Én a magam részéről viszont azt vallom, hogy Isten, ha létezik, nem kőházakban ("Az Isten, aki teremtette a világot és mindazt, ami abban van, mivelhogy ő mennynek és földnek ura, kézzel csinált templomokban nem lakik." ApCsel 17:24) és nem is holmi szervezetben lakozik. Aki nem képes Istenre mindenhol és mindenben rácsodálkozni, az szerintem feleslegesen jár templomba, királyság-terembe, bármilyen gyülekezetbe és feleslegesen bújja a Bibliát is.

A konkrét pénzügyekre még egy kicsit visszatérve, volt már, hogy megemlítettem családnak, hogy nem találják furcsának, hogy ingyen dolgoznak a Királyság-terem építésnél, aztán pengetik a kemény ezreseket a használatért, végül mikor felszámolják, eladják ezeket az épületeket, nyilván nem látnak a pénzből semmit, hiszen azok mind nem az ő nevükön vannak, hanem a szervezetén. Azaz de, kiadvány formájában látják egy részét. Amit különben nem tudom mennyire környezetbarát módon állítanak elő, de kit is érdekel a környezet, mikor itt a nyakunkon (már vagy 100 éve) Armageddon? Azt ne is vegyétek észre, kedves testvérek, hogy a kiadványok csupán drótok, amiken rángatnak titeket.
Ezt az adózás dolgot is kérdeztem, elvégre az ingyen munka után sem adóznak, illetve nem tudom pontosan most Jehova Tanúi bűnszervezete adózik-e egyáltalán bármennyit is vagy sem. Meg mi van Jézus azon mondatával, hogy "Adjátok meg azért ami a császáré a császárnak; és ami az Istené, az Istennek." Máté 22:21? Tanú családtagom sem tudja pontosan, de azzal próbált védekezni, hogy de a templomokat támogatja az állam. Hát, nem tudom ki hogy van vele, de szerintem nem kell annyi vallási szervezetet alapítani és akkor nincs ilyen gond, hogy támogatja-e őket az állam, vagy sem. De nem hiába írja a Biblia, hogy jönnek majd a hamis tanítók. Ezért van ez a sokféle vallási szervezet, gyülekezet, akik persze mind okosabbak a másiknál és csak náluk az igazság.

Különben ha valaki jobban bele szeretne látni a pénzügyi dolgokba, szerintem kezdjen el utánuk nézni. Kezdetnek láttam például, hogy több blog is foglalkozott már ezzel és úgy vettem észre nem csak én látom, hogy Jehova Tanúi hőn szeretett szervezete is csak a pénzt hajhássza. Kicsiben, nagyban, így is, úgy is.

1 komment

Címkék: ingyenes vallás adózás pénz szemfényvesztés óvatosság Jehova Tanúi

A bejegyzés trackback címe:

https://hitem.blog.hu/api/trackback/id/tr506197997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l.gabi 2014.05.24. 00:53:31

Én egyetértek abban, hogy a szervezet alapítása mögött pénz van és ezt Russell nem is titkolta. Nyíltan megmondta, csak a szavaiban ez nem értelmeződött olyan negatív módon, ahogy én most itt leírtam.
A Királyság-termes ügynek nagyjából az a lényege, amit leírtál.
A szervezet adókedvezménye országonként eltér. Magyarországon ez nem jelentős, az USA-ban igen. Franciaországban volt egy nagyobb botrány, amikor a francia állam meg akarta adóztatni az adományládás bevételeket.
Az állami támogatás Magyarországon nem olyan tétel, amiből a szervezetnek nőne a pénzvagyona. A rendszerváltozás után destruktív szektának minősítették, így nem kaptak állami támogatást. Amikor ezt feloldották, akkor először 1000 vagy 10 ezer forintot kaptak. Azóta nem tudom miként alakult az állami pénz, de szerintem Magyarországon nem kaphattak túl sokat.

Most ez van érvényben:
www.nefmi.gov.hu/egyhaz/allam-egyhaz/allam-egyhaz-kapcsolata
süti beállítások módosítása