HTML

Honnan is tudhatnánk?

Jehova tanúiról, amilyennek megismertem a Szervezetet.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Előszó - Rólam és a blogomról

2014.01.09. 17:41 Por Cicus

Üdvözlök minden kedves olvasót!


Már egy jó ideje fontolgatom, hogy létre hozok itt egy blogot, de nálam általában rengeteg idő telik el a terveim és a megvalósításuk között. Igazából a legtöbb tervem örökre csak terv marad.
Másrészt én és a technika... Sok időbe telt, mire kisilabizáltam hogy kell új blogot létrehozni. Fogalmam sincs hogy lehet a blogom a magam képére formálni és valószínűleg a képek/linkek/videók beillesztésével is lesznek gondjaim. Szóval kérlek ne lepődjetek majd meg sutaságomon.

Ami a blog tartalmát illeti, rengeteg gondolat, tapasztalat, sérelem, kérdés kavarog bennem, alapjában véve az egész élettel kapcsolatban. Ezekről szeretnék itt írni. Ám van egy téma, ami a legtöbbször jön majd elő, főképpen az elején, míg ki nem írom magamból az egészet.

Röviden fogalmazva: ez a blog nem jött volna létre, ha nincsenek Jehova Tanúi.

Szeretném leírni a velük kapcsolatos tapasztalataim, hogy mások ne essenek a mi hibánkba, illetve hogy azok, akik már kapcsolatban vannak velük, elgondolkozzanak kicsit dolgokon. Illetve a vallásos emberekről és Istenről is szeretnék írni.
Eredetileg hit.blog.hu lett volna az oldal címe, részben utalva a hitre, másrészt utalva (egyébként általános) bizonytalanságomra: Honnan Is Tudhatnám én és bárki más is, hogy mi igaz és mi nem? Viszont a blog címe minimum 4 karakter kell legyen, ezért lett végül hitem...

Hozzászólásokat szívesen fogadok, mert engem mindig is érdekelt mások véleménye bármivel kapcsolatban. De csak amíg egymást megértve, elfogadva, tiszteletben tartva történik a dolog. A támadó vagy mindenáron hittérítő hozzászólásokkal csak magatokat járatjátok le, ezen túl sem időm, sem energiám ezekre, az ilyenektől kérlek kíméljetek. Nem kötelező itt lenni, nem kötelező olvasni amit írok. Én a magam részéről megteszek mindent, hogy amit közzé teszek, ne legyen sértő, viszont ami igaz, az igaz. Az igazság pedig fáj. De ezt ne keverje össze senki sértegetéssel.

Eredetileg amúgy első bejegyzésnek egy sorozatból szerettem volna beilleszteni ide egy részletet, de mint említettem, nem vagyok a technika ördöge. Mindenesetre nagyon tetszett és nagyon jól összefoglalta volna, hogy miért vagyok itt. Jobb híján elmesélem ezt az ominózus jelenetet:
a fickó, egy közismert gengszter, tárgyalni ment a vándor cigányokhoz. A vezetőjük, egy hölgy, első dolga volt oda nyújtani a fickónak a Bibliát, s felkérte, tegye rá a kezét. A fickó azt mondta, hogy nem hisz benne. A hölgy szeme sem rebbent, de persze érezni lehetett a levegőben: akkor nincs miről tárgyalni. Ám a fickó ez után a kis hatásszünet után folytatta: de különben sem azért jöttem, hogy hazudjak.

Én sem hazudni jöttem, ezért cserébe a hozzászólóktól is elvárom az őszinteséget.

Azt hiszem elsőre ennyi.

10 komment

Címkék: előszó blogomról

A bejegyzés trackback címe:

https://hitem.blog.hu/api/trackback/id/tr625749246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Névtelenül64 2014.01.20. 16:49:04

Kedves Por Cicus!

Személy szerint örülök, hogy megnyitottad ezt a blogot, fél éves tanulmányozóként MINDEN érdekel, tisztán szeretnék látni. Bevallom, saját bőrömön tapasztalt negatív tapasztalataim még nem igazán vannak. Olvasok jót, rosszat Jehova Tanúiról, mint a mérleg nyelve, úgy billenek hol ide, hol oda.

Kívánok erőt és kitartást oldalad vezetéséhez!

Egonymus · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu/ 2014.01.20. 21:53:04

@Névtelenül64: Amikor én tanulmányoztam a Tanúkkal, két teljes könyvet vettünk át és kb. két évig tartott. Akkoriban még nem volt internet, blog. Könnyebb volt nekik tanulmányozóra lelni. Manapság nagyon vigyáznak, hogy a megkeresztelkedésed előtt, ne tapasztalj negatívumokat. Mindent megtesznek, hogy úgy érezd, ez az igaz vallás. Ha túl sok 'negatív' kérdésed van, (amit nem akarnak vagy nem tudnak megválaszolni), akkor egy idő után nem leszel előrehaladó szellemiségű érdeklődő. Ha nem látják a 'szellemi fejlődésedet' ill. előrehaladásodat, akkor abba fogják hagyni a tanulmányozást veled. Még az is lehet, hogy átadnak egy tapasztalt hírnöknek, hogy elérjék a céljukat, a te örök életedet. Legyél éber és kérdezz sokat tőlük! Az eredmény nem marad el.

Névtelenül64 2014.01.21. 16:12:10

@Egonymus: Szia!

Köszönöm a hozzászólásodat és teljes mértékben megfogadom a tanácsodat, kérdezni fogok!!!

Nekem eddig azt mondta a tanulmányozás vezetőm, hogy nagyon jól haladok :) Ez elviekben rám nézve kedves kijelentés, hiszen valóban szeretném Istent megismerni és a Jézus által kitaposott keskeny ösvényen haladni, de most már a sok-sok téma és komment elolvasása után kezdek arra rájönni, ez csak annak szól, hogy ne adjam fel, ne legyenek negatív kérdéseim, pedig mára sok ilyen jellegű megfogalmazódott bennem. No, akkor ezeket fogom feltenni, ahogy javasoltad!!! És még egyszer köszönöm!!

Egonymus · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu/ 2014.01.21. 22:15:32

@Névtelenül64: Szívesen segítek a továbbiakban is, ha szeretnéd. Az a 'húszon' sok év tapasztalat biztos jól jön, ha kérdésed van. Szóval, legyél körültekintő. Ha rákérdezel valami érzékenyre, 'passzolni' fogják vagy elterelik a témát róla. Na ezeket a reakciókat figyeld. Ne egyenesbe, direkt kérdezz rá valamire, hanem naivan, kíváncsian érdeklődj. Sok sikert! Várom a fejleményeket.

Por Cicus 2014.01.22. 00:15:25

@Névtelenül64: Üdv! Bocsánat, hogy csak most írok. Már tegnap is akartam, csak rémesen szétszórt vagyok.
Remélem tényleg hasznos lesz számodra is és mások számára is a blogom. Igyekszem majd megemberelni magam, rendszeresebben írni.

Annak nagyon örülök, hogy tájékozódsz! :) Bármibe fog az ember, ha van lehetősége, mindenképp érdemes előbb alaposan megvizsgálni mibe is vágja a fejszéjét. Persze megértem azt is, ha a vizsgálódás közben úgy érzed, hogy csak jól összezavarodtál. Én szinte naponta tapasztalom, hogy megvan mindennek a jó oldala, de a rossz is. Nehéz okosnak lenni, bármiről is legyen szó.
Minden esetre én úgy vagyok vele, hogy Istent nem egy emberi szervezetben/gyülekezetben kell keresni.

Amúgy ahogy Egonymus is írta, érdemes kérdéseket feltenni nekik. Aztán figyeld, hogyan válaszolnak. A reakciókat. Arckifejezést, hanglejtést, meg hogy egyáltalán arra válaszolnak-e, amit kérdeztél vagy inkább elterelik másfele a beszélgetést. Ugyan így érdemes kérdéseket feltenni olyanoknak, akiknek volt már köze ehhez a szervezethez. Vannak akik több évtized után hagyták ott ezt a vallást, érdemes velük is elbeszélgetni.

Természetesen tőlem is kérdezhetsz, akár privátban is, ha tudok, segítek! :)

Névtelenül64 2014.01.23. 08:01:07

Köszönöm Nektek, biztos vagyok abban, hogy szükségem lesz a tanácsaitokra, tapasztalataitokra!

A hanglejtéssel és a kérdés nem megválaszolásával kapcsolatos észrevételem már volt, jött egy megváltozott arckifejezés és : hát, igen, majd teljesen másról kezdett el beszélgetni a t.vezetőm.

l.gabi 2014.03.13. 07:21:07

Örülök a blogodnak, fel is veszem a linkgyűjteményembe a blogomon.
A film azt hiszem "A balhé"

Por Cicus 2014.03.28. 03:54:06

@l.gabi: Örülök, hogy örülsz neki és azonnal bocsánat is, amiért ilyen rettenetesen ritkán jutok odáig, hogy új bejegyzést írjak! Meg hogy egyáltalán aktívan jelen legyek... azért próbálok igyekezni.
A balhét még nem láttam, de most kedvet kaptam hozzá. Amit említettem az a tavalyi, Peaky Blinders c. sorozatban volt. Ha szereted a filmeket/sorozatokat, akkor ajánlom! :) Nekem legalábbis nagyon tetszett, pedig tényleg nem kedvelem a gengszteres filmeket. :)

l.gabi 2014.03.28. 06:54:13

@Por Cicus: Ezt a sorozatot nem láttam, még nem is hallottam róla. Mostanában akkor veszem rá magam, hogy megnézzek valamit, ha valaki jókat ír róla :)
Amit írtam, az téves. Nem "A balhé" a film címe, hanem: "Blöff".
Megkerestem a jelenetet, amire emlékeztem, de nincs benne Biblia:
www.youtube.com/watch?v=trlatjYpcK8

Ettől függetlenül jó film, de sehogy nem kötődik ide, csak a téves emlékeimen keresztül :)

Por Cicus 2014.04.01. 21:21:40

@l.gabi: Én is csak véletlen futottam bele, de nagyon megtetszett. Remélem tényleg lesz második évada.
Jaj, a Blöfföt nagyon-nagyon rég láttam! Most de megnézném! :D Szerintem mai fejemmel jobban tudnám értékelni, már csak a nosztalgia miatt is. Na, ha legközelebb adják a TVben... :D
süti beállítások módosítása