HTML

Honnan is tudhatnánk?

Jehova tanúiról, amilyennek megismertem a Szervezetet.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Senki se fuvalkodjék fel...

2014.07.20. 19:30 Por Cicus

Olvasom itt a különböző hozzászólásokat és eszembe jutott, amit még régen kezdtem el összegyűjteni magamnak Jehova Tanúiról. Elsősorban az ilyen netes megnyilvánulásokat kezdtem összeírni, de családon belül is ugyanezeket tapasztaltam, illetve mások is beszámoltak ilyen megfigyelésekről.

"És megalázza magát az én népem, amely nevemről neveztetik" II.Krónika 7:14 Ezzel ellentétben a szomorú valóság az, hogy Jehova népe mégsem az alázatosságáról ad tanúbizonyságot:

Most olvastam, egy magát Jehova Tanújának valló személy írt egy olyan embernek, aki nem Jehova Tanúja és nem is volt az, ám van ismerőse ettől a szervezettől és ahogy kivettem, kicsit tanulmányozott is velük. Előbbi illető, állítása szerint nem akarja megbántani utóbbit, de utóbbinak nincs átfogó képe (elejétől a végéig) a Bibliáról, majd kioktatta utóbbit, hogy miről is szól a Biblia. Erről nekem egy Biblia vers jutott eszembe: "...annakfelette ami írva van, nem kell bölcselkedni; hogy senki se fuvalkodjék fel az egyikért a másik ellen." I.Korinthus 4:6 Pedig nekem sincs átfogó képem a Bibliáról.
Jehova Tanúira ez sajnos nagyon is jellemző. Az agyukba van táplálva az a téveszme, hogy ők mindenkinél jobban ismerik a Bibliát, elejétől a végéig, amivel az arra hajlamosak gyakran kérkednek is. Felfuvalkodottságukban nem veszik észre, hogy ezzel mennyire lejáratják magukat és a Szervezetüket, hiszen ha annyira ismerik a Bibliát és annyira a Biblia szerint élnek, nem kéne ilyen gőgösnek, felfuvalkodottnak lenniük. Így teljesen hitelüket vesztik. Miféle tanúskodás hát ez?

Egyébként azt is furcsának találtam, hogy nem is ismeri a másikat, mégis úgy adja elő a dolgot, mintha tökéletesen tisztában lenne vele, milyen is a másik. Alaptalanul ítélkezik felette, mintha ő tökéletes, mindent tudó és mindenható lenne.

Fent említett személy tovább jellemezte embertársát. Szerinte az nem tanul a Bibliából, a saját elképzeléseibe illeszti be a másoktól hallottakat, nincs önálló véleménye. Ez azért nagyon ellentmondásos, mert Jehova Tanúinak az előadók, illetve a Hű és értelmes rabszolga osztály kiadványai mondják meg, hogyan kell értelmezniük a Bibliát, és nincs és nem is lehet önálló véleményük. Szerintem sokkal károsabb egy emberi szervezet okoskodásait az elménkbe vésni, mint saját kútfőből táplálkozni, illetve összevetni a saját elképzeléseink másokéval és hagyni, hogy Isten formáljon minket.

A továbbiakban pedig a régi észrevételeim:

Jehova Tanúinak, már az igaz, hithű Tanúknak nincs, de nem is lehet önálló gondolata, véleménye. Nem törik az agyukat, a szájukba rágják a "szellemi eledelt", folyton a Szervezet szövegeit szajkózzák.

Szerintük nincs igazad, mert... másképp látod, mint ahogy ők tanulták a Szervezettől.

Szeretik a nagy szavakat, az idegen kifejezéseket, a magasröptűnek tűnő gondolatokat, ami az olyan emberekre jellemző, akiknek nincs igazuk, de azért osztják az észt.

Érvelés helyett vádolnak, szavakon lovagolnak, sok dolgot képtelenek megcáfolni. Ha kérdezel tőlük valamit, nem válaszolnak, terelnek, teljesen másról kezdenek beszélni és te állsz ott hülyén, hogy most mi van? Nem hallotta amit kérdeztem? Vagy félreérthető volt a kérdésem? Egy-két esetnél persze még magad okolod, de idővel átlátsz a szitán. Nem tudnak, vagy nem akarnak válaszolni.

Csűrnek, csavarnak, kiforgatják a szavaid, de még a Bibliát is.

A félrebeszéléssel zavarba hoznak, hiszen te egyenrangú félként álltál hozzájuk, ők pedig hülyének néznek.

Bort isznak és vizet prédikálnak. Papolnak az egymást elfogadó szeretetről, de amint a Szervezet ellen vagy, sőt, akár el is hagyod azt, úgy tekintenek rád, mint a véres rongyra.

Ha elhagyod a Szervezetet, azt állítják magát Istent hagytad el.

A volt Tanúkat és a világiakat elméjükben betegnek titulálják és elhatárolódnak tőlük. Tegyük fel, valóban elménkben betegek vagyunk. Jézus mit tanított? "Jézus pedig ezt hallván, monda nékik: Nem az egészségeseknek van szüksége orvosra, hanem a betegeknek." Máté 9:12

Neked sosincs igazad, nekik mindig. Te rosszul tudod, bezzeg ők!

Ezek a tulajdonságok azok, amiket anno kijegyzeteltem magamnak, illetve amik most hirtelen eszembe jutottak. Persze most lehetne azzal védekezni, hogy az ilyen emberek nem is igaz Jehova Tanúi, vagy túlbuzgók, illetve hogy minden csoportosulásban vannak kirívó, szélsőséges egyének. De akkor ugyanezt elmondhatjuk az összes többi vallásról is, nem?

3 komment

Címkék: internet Jehova Tanúi

A bejegyzés trackback címe:

https://hitem.blog.hu/api/trackback/id/tr536527233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l.gabi 2014.07.24. 23:41:09

A többi vallás eleve hátránnyal indul náluk. Például amikor az Igazság, mely örök életre vezet c. könyvből olvastam fel az egyik unokatestvéremnek részeket, akkor azzal védekezett, hogy "az a hamis vallásra vonatkozik nem Jehova Tanúira". Valami sokuk gondolkodásában át van állítva, hogy a szervezet sérthetetlen maradjon.

Eszembe jutott téged olvasva egy gyakori élményem. Ha a szervezethez hűséges Tanúkkal beszélek és a beszélgetés kölcsönös, nyílt, lehet érvelni, mert nem prédikáló-üzemmódban van, elég gyakran ugyanazt tapasztalom. Elkezd remegni, akivel beszélgetek. Pár órája is volt egy ilyen, nem értem mi váltja ki. Te nem tapasztaltál hasonlót?

Por Cicus 2014.07.30. 15:24:04

@l.gabi: Remegést még nem tapasztaltam, azt viszont már sokszor, hogy gyakran mondanak olyat, ami a saját vallásukra is ugyanúgy igaz, mint az általuk hamisnak tartottakra, mégsem veszik ezt észre. Napi szövegben, kiadványokban is rengeteg ilyen van. Illetve amiket írtam, ha számukra kínos témát feszegetek másról kezdenek beszélni, vagy próbálják kiforgatni a mondandóm, ha meg már semmit nem tudnak bevetni, hülye vagyok. Ami persze rosszul esik, de próbálok rajta nem megsértődni, mert tudom, hogy nem úgy gondolják, csak frusztrálja őket, hogy szembe kell nézniük az igazsággal, illetve olyan dolgokkal, amiket ők eddig teljesen másképp tanultak, hittek, gondoltak, éltek meg.

l.gabi 2014.08.14. 00:28:41

@Por Cicus: Akkor csak én fogtam ki a furcsa embereket :)
süti beállítások módosítása