HTML

Honnan is tudhatnánk?

Jehova tanúiról, amilyennek megismertem a Szervezetet.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

Emlékül, hogy emlékezz,

2014.04.26. 18:06 Por Cicus

mikor már csak emlék lesz.

Szokás szerint elmaradtam egy nagyon aktuális bejegyzéssel: emlékünnep. Na de majd most!
Múltkor olvastam a Jehova Tanúi emlékünnepéhez írt hozzászólásokat. Eszembe juttatták, hogy anno, gyerekként, én is voltam egy-két emlékünnepen.

A legelső emlékünnepem előtt nagyon izgatott voltam. A filmekben mindig láttam, hogy eszik "Krisztus testét" és isszák "Krisztus vérét". Mivel Jehova Tanúi előtt nem kóstoltam bele semmilyen vallásba (ha rajtam múlt volna, az övékébe se), sose volt alkalmam ilyet kipróbálni, de mindig is kíváncsi voltam rá, hogy milyen lehet. Persze gyerekként az érdekelt, hogy milyen íze lehet Krisztus "testének" és "vérének", nem pedig az, hogy miért tesznek ilyet az emberek.

Sajnos még az emlékünnep előtt ki kellett ábrándulnom. Jehova Tanúi ugyanis még Jézus halálának megemlékezése napján sem fogyasztanak Krisztus "húsából és véréből". Csak néhányan, akik valamilyen felkentnek vallják magukat. De ők is csak saját felelősségre. Úgyhogy ki lettem itthon oktatva, hogy mikor eljön az a rész, hogy körbeadjuk a pászkát és a bort, nehogy fogyasszak belőle.
Ez eléggé kiábrándított.

Arra már nem emlékszem milyen volt maga az emlékünnepi előadás. Lehet mert gyerek voltam és szokás szerint rettenetesen unalmas volt. Mint Jehova Tanúi szinte összes előadása, és nem csak gyerekek számára. De lehet a jelképes megemlékezés megvonása miatti szomorúságom volt akkora, hogy nem emlékszem az elhangzottakra. Annyi rémlik, hogy ülünk-ülünk-ülünk, unalom-unalom-unalom, aztán felállunk, körbeadjuk a tányérokat, rajta a pászkával. Aztán a poharakat, bennük a borral. Akik az "elithez" gondolják magukat tartozni, fogyasztanak belőlük. A többi ember pedig mint élő futószalag vannak jelen, és annyi.

Amikor mostani fejjel olvastam a fenn említett hozzászólásokat, elgondolkodtatott, amiket észrevételeztek. Többen írják, hogy milyen érdekes, hogy bár elvileg Jézusról kellene megemlékezniük, a hangsúly inkább azon van, hogy ki és miért egyen/igyon vagy épp miért ne. Persze érthető, hogy ilyenről kell kiselőadást tartaniuk, hiszen sokakban felmerül: Jézus nem az összes ember bűnéért halt meg? Akkor miért csak néhány kiválasztott fogyaszthat a pászkából és a borból? Ők is csak felelősségük teljes tudatában.

Persze ez a megemlékezés is elég zavaros most nekem. "Ezt cselekedjétek az én emlékezetemre." Luk 22:19
Egyfelől érdekes elgondolkodni azon, hogy ez most kire is vonatkozik. Szerintem akkor és ott az apostolokra és annyi. Másfelől viszont szerintem vannak a Bibliában lényegesebb dolgok is, minthogy ki egyen/igyon és ki ne. Mert mindig is érdekesnek találtam, hogy a vallásos embereknek van mindenféle ünnepük, rituáléjuk, amit ilyen vagy olyan okoskodásból levonva tartanak, a lényeges dolgokkal viszont nem igazán foglalkoznak. 10 parancsolat betartása, vagy csúnyán fogalmazva "Jézus majmolása". Példálózni példálóznak ilyen dolgokkal, de azzal a legtöbben le is tudják.

Amúgy ahogy most próbáltam értelmezni itt a Lukács 22-ben leírt eseményeket, látom, hogy: húsvéti bárány. Ami nekem azért fura, mert abban a hitben éltem, hogy húsvét Jézus halála óta van, miatta. Ezek szerint nem. Minden esetre megnéztem minek fordították Jehova Tanúi a saját Bibliájukban a húsvéti bárányt. Ők pászkának írják. Ami nekem annyiból fura, hogy más anyagból van egy bárány és másból egy pászka. Étel-étel, de értitek.
Megnéztem hogy írják angolul ezt az étket, ott passover, ami SZTAKI szerint is húsvéti bárány és most zavar, hogy hús, vagy nem hús, vagy pászkával ették a bárány húst, vagy mi van. :D
Persze ahogy előbb említettem is, közel sem zavar annyira, mint az, hogy a sok Bibliával kardoskodó emlékszik erre, emlékszik arra, de nem emlékszik a 10 parancsolatra és hasonlókra...

Régóta akarok különben egy bejegyzést, amiben leírom mit jelentett nekem gyerekkoromban a Karácsony, Húsvét. Addig viszont had osszam meg, mi is jut eszembe a Húsvétról mai fejjel, már csak azért is, mert részben kapcsolódik az emlékünnephez.
Az egyik, amit ha jól emlékszem a South Parkban hallottam, hogy Jézus... zombi volt. :D Tényleg bocsánat az erre érzékenyektől, de ez olyan rossz és mégsem lehet rajta nem nevetni. :D
A másik pedig ez a kép:

ZombieApostles1.jpg

ZOMBI APOSTOLOK

Ha Krisztus testét eszik, akkor Krisztus testét eszik.

2 komment

Címkék: emlékünnep Jehova Tanúi Krisztus teste

A bejegyzés trackback címe:

https://hitem.blog.hu/api/trackback/id/tr456087686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2014.04.27. 08:48:21

Ez volt az első emlékünnep, amin nem jelentem meg. Igaz, meghívót se kaptam. De ha kaptam volna se mentem volna el.
Érdekes, hogy míg Tanú voltam, valahogy soha nem tudtam átérezni Jézus halálának a fontosságát. Mostanában jöttem rá miért. A válasz nagyon egyszerű: azért mert magának a társulatnak se olyan fontos, mint azt mondják. Egész éven keresztül Jézus haláláról vajmi keveset beszélnek, írnak. Első sorban egy Tanúnak Jehova nevének fontosságával, a szuverenitásával kell foglalkoznia és a saját megmentésén kell, hogy járjon egész évben az esze. A tanulmányozási kiadványuk is mindössze két fejezetben beszél Jézusról: Ki Jézus Krisztus? És A váltság Isten legnagyobb ajándéka címmel. A váltságról szóló fejezetben pedig első sorban Jehova van megemlítve mekkora áldozatot hozott azzal, hogy feláldozta a Fiát. Ráadásul, a váltságról szóló fejezet utolsó alcíme alatt, hogy egy ember miként fejezheti ki háláját, azt írják: meg kell ismerni Jehovát! Majd a szolgálatára buzdítja az olvasót. Érdekes, hogy azt is írják itt: "Gyakorolj hitet Jézus váltságáldozatában. Maga Jézus jelentette ki a következőket: „Aki hitet gyakorol a Fiúban, annak örök élete van” (János 3:36)."- Persze, akinek semmilyen bibliai ismerete nincs, annak azt mondanak amit akarnak. De aki egy kicsit is gondolkozik, látja mekkora ellentmondás van az itt leírtak és a Bibliában leírtak között. Mert AKI hisz, annak örök élete van! Jézus semmilyen szervezet szolgálatára nem buzdított, csak a benne levő hitre. És ha már az örök élet elérésénél tartok, meg kell jegyeznem, hogy maga a társulat az, ami elveszi a tagjai elől ezt a lehetőséget azzal, hogy nem engedi meg nekik, egyenek az emlékjegyekből. Maga a társulat az, ami két részre osztja az emberiséget. " Kicsiny gyermekeim, ezeket azért írom nektek, hogy ne kövessetek el bűnt. És ha valaki mégis bűnt követ el, van segítőnk az Atyánál: Jézus Krisztus, aki igazságos. 2 És ő engesztelő áldozat a bűneinkért, de nemcsak a mieinkért, hanem az egész világ bűneiért is."- 1János 2:1,2 -Szerintük a "miénk" szó a felkenteket jelenti, a "világ" szó pedig azokat akik hisznek Jézusban. Na de! Ha ez így lenne, akkor mi van ezzel a verssel: " Mert az Isten annyira szerette a világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy mindaz, aki hitet gyakorol benne, el ne pusztuljon, hanem örök élete legyen"-János 3:16- Innen hol vannak a felkentek? Hiszen itt csak a "világ" szavat mondta Jézus, ő nem osztotta két felé az emberiséget? Vagy : " Én vagyok az az élő kenyér, mely az égből szállt alá; ha valaki eszik ebből a kenyérből, örökké élni fog; és bizony a kenyér, melyet én adok, a testem a világ életéért.”- János 6:51 - Hű ha! Jézus azt mondta enni kell abból a kenyérből, akkor fog örökké élni. A"világ" szón felmerül a kérdés, kikre gondolt itt Jézus? Csak a "más juhokra"? Nem hinném. Akkor Jézus szavai szerint miért nem ehetnek a "más juhok" az emlékjegyekből, amikor itt a "világ" szót használta? Kacifántos, igaz?

Jehova Tanúi kereszténynek vallják magukat azzal, hogy hisznek Krisztusban, a követőinek mondják magukat,a többség mégse fogyaszt az emlékjegyekből.

A társulatra pontosan az illik, amit Jézus a farizeusokról és az írástudókról mondott: "13 Jaj nektek, írástudók és farizeusok, képmutatók! Mert bezárjátok az egek királyságát az emberek előtt; ti magatok ugyanis nem mentek be, és az odatartókat sem engeditek bemenni. 14 ——
15 Jaj nektek, írástudók és farizeusok, képmutatók! Mert beutazzátok a tengert és a szárazföldet, hogy egyvalakit prozelitává tegyetek, és amikor az lesz belőle, gyehennára valóvá teszitek, kétszerte inkább magatoknál."

Por Cicus 2014.05.08. 15:04:12

@nicku: Mikor írtam ezt a bejegyzést, annál a résznél, hogy gyerekként kioktattak, ne egyek/igyak, még az is eszembe jutott, hogy Jézus azt mondta engedjék hozzá a gyermekeket...
Ahogy mondod, kacifántos egy dolgok ezek. :s
süti beállítások módosítása